تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۸۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
ادامه رطوبت هوا تا هفته آینده/ خوزستانی‌ها در انتظار شرجی۹۵درصدی باشند
میزان رطوبت موجود در هوای اکثر شهرهای خوزستان تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میزان رطوبت موجود در هوای اکثر شهرهای خوزستان تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد.

کورش بهادری اظهار داشت: میزان رطوبت موجود در هوای اکثر شهرهای خوزستان تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد که میزان رطوبت در برخی از شهرها به ویژه شهرهای ساحلی بالای90درصد و حتی تا 95 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه نوسانات دمایی در اهواز بین 32 تا 50درجه است، درباره میزان دمای هوا افزود: رطوبت هوا تا حدودی سبب تعدیل دمای هوا می‌شود ولی دمای 49درجه در اکثر شهرهای استان از جمله اهواز، آبادان، شوش و ماهشهر را خواهیم داشت. اگرچه دمای هوا نسبت به دو روز گذشته تقریبأ 2درجه کاهش یافته ولی باتوجه به میزان رطوبت موجود در هوا، دمای بالایی به شمار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه شوش و بستان با دمای 51درجه گرمترین نقاط استان هستند، گفت: رطوبت نسبی هوا در اهواز و ماهشهر هم‌اکنون 82درصد، شادگان 87درصد، هندیجان84درصد، بستان80درصد، آبادان85درصد و دزفول65درصد است.

وی با اشاره به بروز پدیده گردوغبار گفت: گردوغبار به صورت خفیف در نوار مرزی با منشأ خارجی و از کشور عراق وجود دارد. پیش‌بینی گردوغبار جزو پیش‌بینی‌های سخت است ولی ما سعی می‌کنیم قبل از رخ دادن این پدیده به صورت اطلاعیه به مردم اعلام کنیم.

بهادری عنوان کرد: از آنجا که رطوبت در استان بالا است و کانون‌های گردوخاک که غالبأ در اطراف اهواز، ماهشهر و بستان قرار دارند این میزان رطوبت تا حدودی می‌تواند مانع از برخواستن گردوخاک شود.

وی خطاب به مردم توصیه کرد: وقتی رطوبت هوا بالای 90درصد است میزان اکسیژن در هوا به صورت محلول و کمتر خواهد بود به همین دلیل افراد سالخورده، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی فشار بیشتری را احساس می‌کنند بنابراین توصیه می‌کنیم برای کارهای غیر ضروری از خانه خارج نشوند و نیز آب زیادی بنوشند همچنین نیازاست که برای صرف جویی در حامل‌های انرژی به یکدیگر کمک کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار