تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۷۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساری نشست نمایندگان اهواز با وزیر بهداشت را تشریح کرد:
از پرونده بیماران دیالیزی تا پیگیری بهبود وضعیت سلامت خوزستان از طریق وزارت نفت
بیمارستان سینا منتقل نخواهد شد بلکه ساختمان جدید در محوطه بیمارستان فعلی احداث می شود/ برخی از تجهیزات در وزارت بهداشت وجود دارد و تنها نیاز است که به خوزستان منتقل شوند و وزیر بهداشت نیز با انتقال این تجهیزات به بیمارستان های اهواز موافقت کرده است / بیمارستان تنفسی از طریق یکی از سازمان‌ها احداث خواهد شد و تقریبا دو تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد
نماینده اهواز با تشریح نتایج نشست نمایندگان اهواز با وزیر بهداشت، از پیگیری جهت تجهیز بیمارستان‌های اهواز و رفع نواقص خبر داد، گفت: بیمارستان سینا منتقل نخواهد شد بلکه ساختمان جدید در محوطه بیمارستان فعلی احداث می شود و اصرار وزیر بهداشت نیز بر این امر است.

علی ساری با اشاره به نشست با وزیر بهداشت اظهار کرد: ‌این نشست درباره پیگیری مرگ بیماران بیمارستان سینا بود البته این موضوع یکی از اهداف بود و در این نشست مسایل و موضوعات مختلفی در خصوص وضعیت سلامت و درمان استان خوزستان بررسی و مطرح شد.

وی افزود: در ابتدا به وزیر بهداشت گفتیم که ما به دنبال این نیستیم که مدیریت درمان در خوزستان را زیر سوال ببریم، اگر ناکارآمدی و ضعفی در سیستم درمان استان وجود دارد به وزارت باز می گردد و در این خصوص شما به عنوان وزیر بهداشت چه اقداماتی در خصوص تغییر این وضعیت می‌توانید انجام دهید.

تاکید وزیر بهداشت بر لزوم رفع نواقص بیمارستان‌های اهواز

نماینده اهواز با بیان این‌که در این نشست اجرای اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت جهت بهبود وضعیت درمان خوزستان مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: در خصوص اقدامات کوتاه مدت، رفع نواقص بیمارستان ها و تجهیز آن‌ها مطرح شد که وزیر این موارد را تایید کرد. برخی از تجهیزات در وزارت بهداشت وجود دارد و تنها نیاز است که به خوزستان منتقل شوند و وزیر بهداشت نیز با انتقال این تجهیزات به بیمارستان های اهواز موافقت کرده است.

ساری ادامه داد: تامین تجهیزات بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز ‌از مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت. در بیمارستان طالقانی اهواز لیزر جهت انجام عملیات زیبایی وجود ندارد این در حالی است که یکی از نیازهای مبرم بیماران سوانح سوختگی وجود این لیزر است.

وی اظهار کرد: این تجهیزات نه تنها به دلیل انجام زیبایی مورد نیاز است بلکه هر فردی که دچار سوختگی شده است، لازم است برای بهبود وضعیت بیمار عمل با لیزر انجام شود. البته تنها این دستگاه به بیمارستان منتقل نخواهد شد بلکه تجهیزات دیگری نیز به این بیمارستان و بیمارستان های دیگر اختصاص داده خواهد شد و مجوزهای آن صادر شده است؛ همچنین تجهیز بیمارستان ابوذر و تکمیل آن نیز از موارد مطرح شده و مورد تاکید در این نشست بود.

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تنفسی اهواز تا سه ماه آینده

نماینده اهواز با اشاره به احداث بیمارستان بیماری‌های تنفسی در اهواز گفت: ‌از جمله مواردی که در نشست با وزیر بهداشت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت پروژه احداث بیمارستان تنفسی بود؛ در حال حاضر در وزارت بهداشت طرح های احداث بیمارستان مختلفی در کشور مصوب است و ممکن است تا سال‌های سال این بیمارستان‌های مصوب ساخته نشود و با توجه به این وضعیت ممکن است احداث بیمارستان تنفسی اهواز طولانی شود. با این وجود نمی‌توان مدت طولانی صبر کرد زیرا با توجه به شرایط موجود خوزستان، نیاز مبرمی به تاسیس این بیمارستان وجود دارد و به همین جهت، طرح جایگزینی برای احداث بیمارستان تنفسی اهواز در نظر گرفته شد.

ساری افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت سازوکار ویژه‌ای جهت راه اندازی این بیمارستان در نظر گرفته شده است و این بیمارستان از طریق یکی از سازمان‌ها احداث خواهد شد و قرارداد آن نیز منعقد شده است و تقریبا دو تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیمارستان جدید در محوطه بیمارستان سینا احداث می شود

نماینده اهواز با بیان این‌که بهبود وضعیت ساختمانی بیمارستان ها و توجه به هتلینگ بیمارستان ها از اقدامات میان مدت برای بهبود وضعیت سلامت در خوزستان است، عنوان کرد:‌ یکی از دیگر مباحث مطرح شده با وزیر بهداشت، بهبود بیمارستان سینا و نوسازی آن بود که مقرر شده در همان محوطه بیمارستان، ساختمان بیمارستان جدید احداث شود است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان سینا به هیچ وجه از محل فعلی خود جا به جا نخواهد شد، عنوان کرد: بهبود وضعیت ساختمانی بیمارستان سینا و ایجاد ساختمان‌های جدید در همان محوطه بیمارستان انجام خواهد شد. در محوطه بیمارستان سینا، زمین‌ها و فضاهای بسیاری وجود دارد و به همین جهت ساختمان‌های جدید در آن زمین ها ایجاد خواهد شد و به تدریج بخش های بیمارستان به آن منتقل می‌شوند.

نماینده اهواز با بیان این که وزیر بهداشت بر نوسازی بیمارستان سینا اصرار دارد، گفت: تمام این اقدامات در جهت ارتقا کیفیت بیمارستان سینا و بهبود ارائه خدمات است و بحث‌های مطرح شده در خصوص جا به جایی بیمارستان صحت ندارد.

بهبود سلامت خوزستان از طریق وزارت نفت دنبال خواهد شد

ساری با اشاره به برنامه های اقدامات بلندمدت، عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و تعدد پروژه‌ها در کشور، امکان تخصیص اعتبارات به سرعت از طریق سازمان مدیریت برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست؛ به همین جهت با وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدیم که با توجه این‌که خوزستان از مناطق نفت‌خیز است و منابع آن به بسیار مورد استفاده کشور قرار گرفته‌اند و در دوران جنگ نیز آسیب‌های بسیاری به مردم استان رسیده و هیچ کاری برای آن‌ها انجام نشده است، قرار شد که بهبود وضعیت درمان استان از طریق وزارت نفت تامین شود.

وادامه داد: به همین جهت مقرر شده است که جلسه‌ای با حضور آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت، آقای زنگنه وزیر نفت، استاندار خوزستان و نمایندگان خوزستان برگزار و مسایل کلان سلامت استان از طریق حوزه اجتماعی وزارت نفت دنبال و مورد پیگیری قرار گیرد.

موضوع مرگ بیماران دیالیزی را رها نمی‌کنیم

نماینده در خصوص پرونده مرگ بیماران دیالیزی گفت: به آقای میردهقان معاون وزیر بهداشت که برای بررسی موضوع مرگ بیماران دیالیزی به اهواز سفر کرده بود گفته بودم که ما این موضوع را رها نخواهیم کرد. همچنین در خصوص اظهارنظر قطعی برخ مسئولان در شبکه خبر و رسانه‌ها در مورد علت مرگ بیماران تذکراتی دادیم.

ساری ادامه داد: به آن‌ها گفتیم اگر علت هنوز مشخص نشده است چرا اظهار نظر قطعی می‌کنید و اگر هم علت مشخص است آن را طبق یک نامه رسمی اعلام کنید؛ وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که با توجه به این‌که تعداد بیماران دیالیزی در شهرستان کارون بسیار است ما به دنبال آن بودیم که جوی پیش نیاید که بیماران دیالیزی به بیمارستان مراجعه نکنند و از این لحاظ آسیب‌های حاصل شود.

نماینده اهواز با اشاره به پیگیری پرونده مرگ بیماران دیالیزی بیمارستان سینا در کمیته‌های ویژه این موضوع عنوان کرد: طبق نظر کارشناسان و متخصصانی که تجهیزات دیالیزی را مورد بررسی قرار دادند عنوان شده که در تجهیزات دیالیزی مشکلی وجود ندارد البته باید در نظر گرفت که این موضوع ربطی به بخش RO ندارد و تجهیزات دیالیزی و بخش RO هر کدام بخش‌های جداگانه‌ای هستند.

ساری اضافه کرد: اکنون پس از کشت میکروب‌ها مشخص شده است که علت مرگ این افراد به دلیل عفونت روده‌ای بوده است اما اینکه عفونت چگونه و چطور و به چه علتی منتقل شده است، هنوز مشخص نشده است.

وی گفت: اکنون این افراد به رحمت خدا رفته‌اند و اظهارنظرها دردی را دوا نمی‌کند. ما به دنبال آن هستیم که این حوادث تکرار نشود و توجهی به افراد بازمانده و مردم منطقه شود و وزارت بهداشت توجه‌ای ویژه به وضعیت سلامت خوزستان داشته باشد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
باسلام وتشکر فراوان از اینجابه نیابت ازهمه مردم شریف کوت عبدالله ازتلاش وپیگیری مجدانه نمایندگان محترم شهرمان درمجلس شورای اسلامی کمال تشکررادارم واقعا ایشان نماینده به حق وباانصاف ماهستند وامیدواری را در دل این مردم مظلوم کاشتند به همه خدمتگذاران به خلق ونظام اسلامی ومستضعفین کشورخسته نباشید میگم وبرای ایشان آرزوی موفقیت وثبات قدم دارم وماهم تمام حمایت وتایید ازایشان اعلان میداریم یا حق وان تنصرو الله ینصرکم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
مشکل نداشتن بیمارستان تنفسی نیست مشکل الودگی هوا و ریزگردها را حل کنید
بیماریهای تنفسی خوبخود کاهش می یابد
:
:
:
آخرین اخبار