تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
توجه به آموزش‌وپرورش باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود
فرمانداران و مسئولان محلی باید با همت گماشتن به مسائل مربوط به آموزش‌و‌پرورش، آن را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند و با توجه به این‌که فرمانداران در مناطق به اوضاع عمومی شهر‌ها مسلط هستند، باید به رشد و توسعه آموزش‌و‌پرورش در شهرهای خود توجه کنند
استاندار خوزستان گفت: فرمانداران و مسئولان محلی باید توجه به آموزش‌وپرورش را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

غلامرضا شریعتی در سومین جلسه بررسی مشکلات آموزش‌وپرورش استان با حضور مدیران آموزش وپرورش شهرستان باوی و بخش زیدون، گفت: فرمانداران و مسئولان محلی باید با  همت گماشتن به مسائل مربوط به آموزش‌و‌پرورش، آن  را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند و با توجه به این‌که فرمانداران در مناطق به اوضاع عمومی شهر‌ها مسلط هستند، باید به رشد و توسعه آموزش‌و‌پرورش در شهرهای خود توجه کنند.

شریعتی افزود: فرمانداران باید در کنار اعضای شوراها، شهرداران و دهیاران، معتمدان محلی و ائمه‌جمعه و جماعات در جلسات و برنامه‌های آموزش‌وپرورش منطقه خود حضور یابند تا جامعه و مسئولان متوجه اهمیت موضوع شوند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خوزستان و وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر احداث 28 مدرسه در مناطق محروم حاشیه اهواز، افزود: استانداری تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند مناطق محروم را از لحاظ فضاهای آموزشی تأمین کند.

همچنین در این جلسه مجید موحدیان مدیر آموزش‌وپرورش باوی، گفت: شهرستان باوی در بخش سرویس‌های بهداشتی، حصارکشی، زیباسازی و بهینه‌سازی مدارس و ایجاد فضاهای ورزشی دچار مشکل است؛ در مقطع ابتدایی هشت کلاس کانکسی و هشت مدرسه کانکسی و همچنین در مقطع متوسطه اول 18 فضای آموزشی شهری و 6 فضای آموزشی روستایی مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: در بحث پوشش نوآموزان پیش‌دبستانی در سال تحصیلی 95 - 94 یک هزار و 960 نوآموز ثبت‌نام شدند و پیش‌بینی می‌شود که امسال با توجه به تمهیدات و هماهنگی انجام‌شده 2 هزار و 500 نفر  ثبت‌نام شوند و پوشش 100 درصدی پیش‌دبستانی محقق شود.

مدیر آموزش‌وپرورش باوی افزود: در مقطع ابتدایی نیز 530 کلاس درس پیش‌بینی شده که با کمبود 170 آموزگار مواجه هستیم. در جذب و شناسایی بی‌سوادان از مجموع یک هزار و 470 فرد شناسایی‌شده یک هزار و 82 نفر  جذب مقاطع مختلف سوادآموزی شدند.

موحدیان گفت: در امتحانات نهایی سال سوم در رشته ریاضی از رتبه 30 به رتبه 29، تجربی از 35 به 33 و در علوم انسانی از 33 به 31 ارتقاء رتبه پیدا کردیم.

همچنین در این نشست خلیفه آقاجری مدیر آموزش‌وپرورش زیدون، به بیان مشکلات آموزش‌وپرورش این بخش پرداخت و گفت: بیشترین مشکل تعدد مدارس روستایی و پراکندگی آن‌ها است؛ همچنین این مدارس نیاز به بهسازی و تعمیر دارند و فاقد هرگونه محوطه و فضای بسته هستند.

وی افزود: در امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه زیدون در رشته ریاضی رتبه 25، در تجربی رتبه 20 و در رشته انسانی رتبه دوم استان را کسب کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار