تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۲۹۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایین بودن رتبه آموزش و پرورش خوزستان از آثار مخرب هشت سال جنگ تحمیلی است
تخریب مدارس و تجهیزات و مهاجرت نیروی انسانی در هشت سال جنگ تحمیلی مهمترین دلیل پائین بودن رتبه آموزش و پرورش خوزستان در کشور است
معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:تخریب مدارس و تجهیزات و مهاجرت نیروی انسانی در هشت سال جنگ تحمیلی مهمترین دلیل پائین بودن رتبه آموزش و پرورش خوزستان در کشور است.

حرج چلداوی روز سه شنبه افزود: آموزش و پرورش خوزستان در سال های گذشته در بین 32 استان کشور در رتبه 27 قرار داشت که با کسب رتبه هایی پارسال با شش رتبه صعود به رتبه 21 ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه رتبه امسال آموزش و پرورش پس از برگزاری آزمون سراسری بررسی نشده گفت: خوزستان در دوران جنگ تحمیلی با مهاجرت نیروی انسانی آموزش و پرورش و تخریب تجهیزات و مدارس روبه رو شد که این امر موجب عقب افتادگی در کلیه زمینه ها به ویژه رتبه تحصیلی را فراهم آورد.

وی افزود: پس از جنگ تحمیلی مدارس و تجهیزات تخریب شده خوزستان بازسازی شد این درحالی است که دیگر شهرهای کشور نیز شاهد ساخت و ساز و تجهیز مدارس بودند و همین امر باعث شد خوزستان نتواند از نظر تجهیزات و نیروی انسانی به پای دیگر استان های کشور برسد.

چلداوی گفت:هم اکنون با کمبود 15 هزار معلم در خوزستان روبه رو هستیم ضمن اینکه مسائل فرهنگی، وجود دانش آموزان 2 زبانه، کمبود تجهیزات به ویژه تجهیزات سرمایشی و فقر اقتصادی نیز در پائین بودن رتبه آموزش و پرورش خوزستان موثر بوده است.

وی به اهمیت ارتباط والدین دانش آموزان با مدارس اشاره کرد و افزود: والدین باید با ارتباط مستمر خود با معلمان از وضعیت تحصیلی فرزند خود آگاه شوند و بر نمره آنها نظارت داشته باشند.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ابراز امیدواری کرد با تلاش انجام شده در سال های اخیر و کسب رتبه های تک رقمی در آزمون سراسرای، همچنین توجه ویژه استاندار خوزستان به امر آموزش و پرورش شاهد ارتقای این رتبه در سطح کشور باشیم.

جمعیت دانش آموزی در استان خوزستان 930 هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار