تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۲۹۱۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
ظرفیت های اقتصادی خوزستان به دنیا معرفی شود
استاندار خوزستان با تاکید بر معرفی ظرفیت های اقتصادی خوزستان در داخل و خارج گفت: هنوز ظرفیت های اقتصادی استان خوزستان به خوبی برای سرمایه گذاران معرفی نشده است
استاندار خوزستان با تاکید بر معرفی ظرفیت های اقتصادی خوزستان در داخل و خارج گفت: هنوز ظرفیت های اقتصادی استان خوزستان به خوبی برای سرمایه گذاران معرفی نشده است.

غلامرضا شریعتی عصر سه شنبه در جلسه ستاد سرمایه گذاری خوزستان با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور گفت: قرار نیست اگر در نمایشگاهی حضور یافتیم بلافاصله سیل سرمایه گذار به استان بیاید؛ تصمیم گیری درباره این مساله بخشی در دست ما و بخشی دیگر به مسایل ملی و بین المللی و وضعیت کشور برمی گردد.

او بیان کرد: برای حضور سرمایه گذار در کشور باید یک شرایط امن و قوانین ثابت ایجاد کنیم که البته در این دولت تقریبا قوانین ثابت شده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذار داخلی و خارجی باید افق برایش روشن باشد و تا 10 سال آینده را به صورت ثابت پیش بینی کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: عوض شدن سریع قوانین، خطر پذیری سرمایه گذاری را بیشتر می کند؛ کسی که می خواهد سرمایه گذاری کند حرکات اقتصادی 10 سال گذشته را بررسی می کند تا ببیند بانک مرکزی، دولت و... در برابر شوک های اقتصادی چه رفتاری از خود نشان داده اند.

او بیان کرد: برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری خوزستان به خارج از کشور و حتی داخل باید با کارشناسان دانشگاه و مدیران مشورت شود. معرفی خوزستان به دنیا امری مهم و لازم است.

وی با بیان اینکه از لحاظ تولید ناخالص ملی خوزستان پس از تهران قرار دارد ادامه داد: باید شناخت بر ظرفیت های خوزستان ایجاد شود. همه تا اسم سرمایه گذاری می آید سراغ اصفهان و تبریز می روند چرا که اینجا معرفی نشده است. باید از بعد اقتصادی به دنیا و اروپا شناسانده شویم.

شریعتی گفت: کشورهایی مثل ایتالیا و اسپانیا از لحاظ اقتصادی بیشتر به ما می خورند و هزینه در آن جا نیز کمتر است که باید روی آن ها کار و مطالعه شود.

وی درباره فرصت های سرمایه گذاری در کیش بیان کرد: نمایشگاه های سالانه ای که در کیش برگزار می شود باید در منطقه آزاد اروند نیز راه اندازی کنیم اما نه کاملا مانند کیش بلکه متفاوت تر.

استاندار خوزستان بیان کرد: از سرمایه گذاری که با خود اشتغال و سرمایه را به همراه آورد و از آن چیزی که با آمایش سرزمینی ما در تضاد نباشد استقبال می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت زمین شهرک صنعتی شماره پنج اهواز اظهار کرد: در یک ماه گذشته چنین بحث هایی پیرامون زمین شهرک صنعتی نشده بود به ما گفته شد مقداری از زمین آن در حریم است بقیه آن خارج از حریم است. اما الان می گویند بیشتر آن در حریم شهر اهواز است.

او ادامه داد: برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت شهرک صنعتی 29 مرداد 95، مدیر عامل شهرک های صنعتی جلسه ای با معاون عمران استانداری و معاون سیاسی اجتماعی و معاون اقتصادی استانداری تشکیل دهد تا این موضوع حل شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار