تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار آسمان خوزستان را فرا گرفت
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه پدیده گرد و غبار تا آخر وقت امشب در سطح استان خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه پدیده گرد و غبار تا آخر وقت امشب در سطح استان خبر داد.

کوروش بهادری با بیان اینکه از 2 روز گذشته وقوع پدیده گردوخاک در استان پیش‌بینی و اعلام شده است، اظهار کرد: به دلیل وزش بادهای شدید ناشی از تقویت سامانه کم‌ارتفاع و کم‌فشار در جنوب کشور و استان خوزستان، چشمه‌های گرد و غبار در استان فعال شده‌اند و از بعد از ظهر روز گذشته بیشتر نقاط خوزستان تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار گرفته‌اند و امروز نیز مجددا کیفیت هوای استان تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته است.

وی افزود: بعد از ظهر روز گذشته شاهد وزش باد با سرعت 50 کیلومتر در بیشتر نقاط استان بودیم و به دلیل وقوع گرد و غبار، میزان دید افقی در هندیجان به 200 متر، اهواز 500 متر، بستان 800 متر و در آبادان به 1000 متر رسیده بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: به دلیل کاهش میزان دید ناشی از گرد و غبار عملیات هوانوردی فرودگاه اهواز نیز در روز گذشته مختل شد، البته این وضعیت پایدار نبود و پس از سه ساعت به پایان رسید.

بهادری با بیان این‌که صبح امروز مجددا گرد و غبار در خوزستان فعال شده است، گفت: در حال حاضر گرد و غبار بسیاری از نقاط استان را پوشیده است. وقوع گرد و غبار امروز در اثر فعالیت منشاء داخلی است و از کانون‌های کشور عراق نیست. البته کشور عراق نیز امروز شاهد گرد و غبار است ولی این گرد و غبار از عراق به سمت استان کردستان ایران در حال حرکت است.

وی ادامه داد: ممکن خوزستان نیز در بعد از ظهر امروز تحت تاثیر گرد و غبار ناشی از کشور عراق قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: هم‌اکنون میزان دید در اهواز 3 کیلومتر، بستان 3 کیلومتر، آبادان 2 کیلومتر و شوش 3500 متر است.

بهادری عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان، بستان و اهواز با 49 درجه و دهدز با 26 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند. همچنین تغییرات دمای هوای امروز اهواز بین 49 و 33 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار