تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۹۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند احداث بیمارستان 2هزارتخت خوابی اهواز / افتتاح 507 پروژه در هفته دولت در خوزستان / اتصال ماهشهر به راه آهن سراسری
خبیر در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت تصریح کرد: تاکنون 507 پروژه عمرانی با اشتغالزایی برای 6 هزار و 181 نفر و اعتبار یک هزار و 237 میلیارد تومان برای بهره‌برداری رسیدن در هفته دولت مشخص شده است
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در نشست خبری بزرگداشت هفته دولت از برپایی نمایشگاه هفته دولت و برگزاری همایش خوزستان و دولت یازدهم، مدیریت پساب‌های کشاورزی و اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب‌ها و رفع منشاهای داخلی گرد و غبار خبر داد.

فرج‌الله خبیر در نشست خبری بزرگداشت هفته دولت که امروز، 27 مردادماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به هشتم شهریورماه سالروز شهادت رجایی و باهنر،‌ رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت کشور در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به این‌که هفته دولت سال جاری در سال پایانی عمر دولت یازدهم قرار دارد باید دستاوردها و عملکرد دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته به نحوی مطلوب در معرض دید مردم قرار بگیرد.

وی در خصوص برنامه‌های خوزستان به مناسبت هفته دولت تصریح کرد: تجلیل از مقام والای شهدایی که دولت و جمهوری اسلامی به کشور تقدیم کرده است، باید در هفته دولت انجام و عملکرد و خدمات دولت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی به صورتی مطلوب اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید زمانی سکاندار قوه مجریه شد که مشکلات بسیار سنگینی در سطح ملی و بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی وجود داشت. تورم افسارگسیخته، تحریم‌های شدید بین‌المللی و تنگناهای اقتصادی در بخش‌های مختلف آثار بسیاری بر مبادلات بازرگانی کشور ما با سایر کشورهای دیگر گذاشت و کاهش شدید تولید نفت که متأسفانه از پارامترهای مهم در اقتصاد کشور محسوب می‌شود، آثار قابل توجهی بر درآمدهای دولت داشت؛ کاهش شدید قیمت نفت،‌ سطح درآمدهای عمومی را کاهش داد و خدمت‌رسانی به مردم را با مشکلاتی جدی مواجه کرد.

آثاری که برجام داشت ...

خبیر ادامه داد: بنابراین دولت یازدهم با رویکردی جدید آغاز به کار کرد و با توجه به وعده رفع تحریم‌های رئیس جمهور در زمان انتخابات سال 92، دولت تدبیر و امید انرژی بسیاری را در بخش روابط بین‌المللی صرف کرد که با برقراری مذاکرات فشرده منجر به انعقاد توافق برجام شد.

وی عنوان کرد: با انتقاد توافق برجام تحریم‌های شورای امنیت و سازمان ملل متحد علیه ایران برداشته شد و اکنون پس از گذشت 7 ماه از اجری برجام با برقراری شرایطی خاص به صورت تدریجی در سطح روابط بین‌المللی، تولید نفت به بیش از 1.5 میلیون شبکه در روز افزایش یافت و همچنین صادرات نفت نیز از 1.5 میلیون بشکه در روز به 2.5 میلیون بشکه در روز جهش یافته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به مشکلاتی که هنوز در مسیر اجرای تصمیمات توافق برجام وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم با حل این مشکلات و تنگناها روابط بین‌المللی ایران با سایر کشورهای دنیا به ویژه در حوزه روابط اقتصادی و مبادلات بازرگانی سطحی عادی قرار بگیرد.

خبیر طرح تحول نظام سلامات را از اقدامات بسیار مؤثر و سازنده دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: در زمانی‌که مردم کشور به ویژه مبتلایان به بیماری‌های خاص در زمینه تأمین داروهای خود از مشکلات شدیدی رنج می‌بردند، دولت فعلی با ساماندهی وضعیت تأمین و توزیع دارو در کشور ظرف چند ماه این مشکلات را رفع کرد. همچنین با توجه به اقدامات خوب دولت در زمینه پوشش بیمه‌ای مردم، اکنون به جرات می‌توان گفت که بیش از 99 درصد مردم از پوشش بیمه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: اگر هنوز بخش اندکی از مردم تحت پوشش بیمه‌ای حوزه بهداشت و درمان قرار ندارند به مشکلات دولت باز نمی‌گردد و به نظر می‌رسد که برخی از مردم نیازی به لزوم برخورداری از پوشش بیمه‌ای نمی‌بینند. با این وجود هیچ مشکلی برای ملحق شدن این جمعیت اندک به سایر مردم کشور که اکنون تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند، وجود ندارد.

روند احداث بیمارستان 2 هزار تخت‌خوابی اهواز و پیگیری بیمارستان‌های نیمه‌تمام

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به روند احداث بیمارستان 2 هزار تخت‌خوابی اهواز اظهار کرد: زمین مورد نیاز این بیمارستان در سطح 50 هکتار تخصیص یافته و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار داده شده است. این بیمارستان از طریف فاینانس و با مشارکت ایتالیایی‌ها با اعتبار حدود 3 هزار میلیارد تومان احداث خواهد شد.

خبیر با اشاره به ورود سرمایه ارزی به خوزستان به علت احداث بیمارستان 2 هزار تخت‌خوابی اهواز تصریح کرد: ایتالیایی‌ها متعهد به ساخت بیمارستان‌هایی با مجموع 11 هزار تختخواب در سطح کشور شدند که 20 درصد این تختخواب‌های بیمارستانی به خوزستان اختصاص دارد. ارائه خدمات درمانی به بیماران عراقی از اهداف احداث بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز است که گامی بسیار مؤثر و سازنده در مسیر بخش بهداشت و درمان استان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، دزفول و شوش به صورت مؤثری انجام شده و یا در حال انجام است، همچنین فعال کردن مجدد پروژه‌های راکد و نیمه‌تمام بیمارستان در برخی شهرستان‌ها نظیر باغملک از دیگر اقداماتی است که در حوزه بهداشت و درمان استان پیگیری می‌شود. با رفع مشکلات و موانع پروژه بیمارستان باغملک خوشبختانه عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان به سرعت در حال انجام است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به راه‌اندازی مراکز بهداشت توسط دولت در استان عنوان کرد: افزایش تولید نفت به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز که 80 درصد آن در خوزستان انجام می‌شود از آثار مثبت توافق برجام است که ان‌شاءالله اقداماتی که جهت دستیابی به این مهم انجام شد در هفته دولت به اطلاع عموم خواهد رسید.

خبیر طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را بزرگترین طرح کشاورزی در خاورمیانه دانست و بیان کرد: در هفته دولت اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذیربط این طرح اطلاع‌رسانی خواهد شد. امیدواریم مردم خوزستان به تدریج از آثار اجرای طرح 550 هزار هکتاری و اشتغالزایی گسترده این بهره‌مند شوند.

وی از برپایی نمایشگاه در هفته دولت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان خبر داد و گفت: عملکرد دستگاه‌اهی اجرایی استان در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده می‌شود. این نمایشگاه با هدف تشریح دستاوردهای دولت یازدهم برگزار خواهد شد و ان‌شاءالله عملکرد دولت فعلی به نحوی مطلوب به اطلاع مردم خواهد رسید. نمایشگاه دستاوردهای دولت به مدت 3 روز از پنجم تا 8 شهریورماه برپا خواهد شد.

برگزاری همایش خوزستان و دولت یازدهم در هفته دولت

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری همایش خوزستان و دولت یازدهم در هفته دولت اظهار کرد: این همایش ان‌شاءالله با حضور برخی وزراء و معاونین وزراء با هدف تشریح دستاوردهای دولت به ویژه در خوزستان برگزار خواهد شد و اکنون در حال مذاکره برای دعوت از آقای سیدعباس عراقچی برای حوضر در همایش مذکور هستیم. در کنار نمایشگاه دستاوردهای دولت پنل‌هایی مرتبط با اهداف و برنامه‌های نمایشگاه برگزار می‌شود.

خبیر در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت تصریح کرد: تاکنون 507 پروژه عمرانی با اشتغالزایی برای 6 هزار و 181 نفر و اعتبار یک هزار و 237 میلیارد تومان برای بهره‌برداری رسیدن در هفته دولت مشخص شده است.

مدیریت پساب‌های کشاورزی و احیای تالاب‌ها و رفع منشاهای داخلی گرد و غبار

وی با تأکید بر این‌که چالش‌های جدی بخش محیط زیست در استان و کشور مختص به دولت یازدهم نیست خاطرنشان کرد: تک‌تک آحاد جامعه باید در ارتباط با حفظ محیط‌زیست و رعایت الزامات زیست‌محیطی احساس تعهد و مسئولیت کنند در غیر این‌صورت چالش‌های زیست محیطی ما برطرف نخواهد شد و برنامه‌های ما توفیق نخواهند یافت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به پدیده ریزگردها به عنوان چالش جدی بخش محیط‌زیست استان بیان کرد: گفتن این مسئله که پدیده ریزگردها برطرف خواهد شد به سادگی میسر نیست زیرا منشاء این ریزگردها به کانون‌هایی داخلی و خارجی بازمی‌گردد که کنترل کانون‌های خارجی ریزگردها در کشورهای عربستان تا سوریه و عراق و ... از اختیارات ما خارج است. امیدواریم با برقراری ثبات نسبی در کشورهای عراق و سوریه این دو کشور برنامه‌های زیست محیطی خود را اجرایی کنند.

خبیر عنوان کرد: خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زیست‌محیطی استان بودیم و بارش‌های نسبتاً مطلوب اواخر سال‌گذشته در حوزه شمالی خوزستان که منجر به ورود حجم خوبی از آب به تالاب هورالعظیم در مرز مشترک کشور ما کشور عراق شد و خوشبختانه با همکاری وزارت نفت و پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست تالاب‌های خوزستان در سطح قابل قبولی احیاء و آبگیری شدند که این امر بر میزان تولید ریزگردها از کانون‌های داخلی اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به آثار اقدامات وزارت نفت بر انسداد مسیر ورود آب به برخی تالاب‌های استان بیان کرد: برخی فعالیت‌های نفتی در طول چندین سال گذشته باعث شد تا مسیر آب به بخشی از تالاب‌ها مسدود شود که به تبع منجر به خشک شدن چندین هزار هکتار از تالاب‌های خوزستان شد. طبیعتاً پر شدن مجدد و احیای این تالاب‌ها زمان‌بر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در مناطقی از شهرستان‌های امیدیه، هندیجان، ماهشهر و رامشیر که منشاء تولید ریزگردها هستند اقداماتی در راستای تثبیت خاک و نهال‌کاری در سطح چندین هزار هکتار آغاز شده است و ان‌شاءالله اجرای این‌گونه طرح‌ها بر بهبود وضعیت محیط زیست استان تأثیرگذار باشد.

خبیر در خصوص پساب‌ها و زه‌آب‌های کشاورزی در استان اظهار کرد: این امر محیط زیست خوزستان را با چالش و تهدیدی جدی مواجه کرده است. خوشبختانه در جلسات اخیر شورای عالی آب کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور تصمیمات بسیار خوبی برای معضل پساب‌های کشاورزی استان اخذ شده است و امیدواریم با اجرایی شدن هر چه سریعتر این تصمیمات، شاهد برطرف شدن این معضل به ویژه در مناطق جنوب و جنوب غرب استان باشیم.

وی افزود: بررسی شیوه‌های رفع معضلات پساب‌ها کشاورزی به ویژه پساب‌های طرح‌های کشت و صنعت نیشکر بر عهده یک تیم کارشناسی قرار داده شده است تا ان‌شاءالله با استخراج و اجرای این شیوه‌ها، محیط زیست خوزستان را از مشکلات ناشی از پساب‌ها خارج کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: به علت این‌که پساب‌های کشاورزی باعث شوری و تخریب اراضی می‌شوند باید شیوه‌ای برای مدیریت این پساب‌ها اعمال شود تا بدون کمترین مشکلی پساب‌های کشاورزی را به دریا منتقل کنیم.

خبیر افزود: بخشی از پساب‌ها و زه‌آب‌های کشاورزی با میزان شوری کمتر باید در احیا و آبگیری تالاب‌های شادگان، هورالهویزه و بخشی از هورالعظیم مورد استفاده قرار بگیرد. این امر می‌تواند بر کاهش میزان تولید گردوغبار از کانون‌های داخلی مؤثر واقع شود و اقداماتی در این راستا در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بسیاری بر تأمین حق‌آبه تالاب‌های استان از رودخانه‌ها به صورت منظم و مستمر می‌شود این امر بسیار مهم و زیربنایی و مستلزم توجهی بسیار جدی است؛ خوشبختانه در مدیریت استان به این مسئله توجه می‌شود و به خوبی اقدامات لازم در حال انجام است.

بهره‌برداری از مرکز کنترل قطار و طرح اتصال شهر ماهشهر به شبکه سراسری

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح در حوزه راه‌‌آهن به مناسبت هفته دولت عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز کنترل قطار و طرح اتصال شهر ماهشهر به شبکه سراسری راه‌آهن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین در این نشست هومن خورشید، مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان اظهار کرد: در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت سعی بر حضور پررنگ سمن‌ها و NGOها و زنان کارآفرین شده است. همچنین تلاش کرده‌ایم تا برای برخی دستگاه‌های اجرایی که توانایی تقبل هزینه‌های لازم برای حضور در نمایشگاه را ندارند پشتیبان‌های مالی تعیین کنیم.

وی تصریح کرد: همایش خوزستان و دولت یازدهم به مدت چهار روز در هفته دولت با موضوع دستاوردهای دولت در چهار محور طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، طرح تحول سلامت، محیط زیست و اقتصاد و انرژی در پسابرجام با حضور برخی وزرا و معاونین آن‌ها در تالار کتابخانه مرکزی اهواز برگزار می‌شود.

وی از برگزاری هشت تئاتر اجتماعی در نمایشگاه دستاوردهای دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: بزرگداشت مقام شهداء و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت هفته دولت است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار