تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۹۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سد کرخه اندیمشک:
۴۰۰ خانه روستایی اندیمشک در معرض خطر وقوع سیلاب قرار دارند
بیش از ۴۰۰ خانه روستایی در شهرستان اندیمشک به علت احتمال وقوع سیلاب در معرض خطر قرار دارند
مدیرعامل سد کرخه اندیمشک گفت: بیش از ۴۰۰ خانه روستایی در شهرستان اندیمشک به علت احتمال وقوع سیلاب در معرض خطر قرار دارند.

فریدون صالحی امروز در نشست مشترک بررسی حد مرزی رودخانه‌های شمال استان خوزستان در فرمانداری اندیمشک اظهار داشت: سیلاب سال گذشته یکی از مهم‌ترین حوادث طبیعی حوزه آبی کرخه و دز در طول سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: در این سیلاب خسارت‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف شهری و طبیعی وارد شد که با پیگیری‌های صورت گرفته از رشد آن جلوگیری به عمل آمد و اوضوع موجود کنترل شد.

مدیرعامل سد کرخه اندیمشک عنوان کرد: به همین دلیل و پس از سیلاب اخیر، حساسیت و دقت مورد نیاز برای جلوگیری از حوادث مشابه در حوزه‌های آبی افزایش یافته و پیگیری‌های مورد نیاز آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به این که در سال آبی هستیم و امکان افزایش بارندگی در نیمه دوم امسال به نسبت سال‌های گذشته وجود دارد که باید با تمهیدات لازم در این باره، اندیشیده و اجرا شود.

صالحی بیان کرد: به همین جهت، توجه به نقاط پر حادثه و خطر آفرین و اصلاح و خروج جمعیت از آن مورد توجه قرار گرفته است و منابع مالی برای خرید املاک موجود در حوالی نقاط پر خطر تأمین و املاک مذکور مطابق نظر کارشناسان قضایی خریداری شده است.

وی گفت:  بیش از 400 خانه روستایی در شهرستان اندیمشک که به علت احتمال وقوع سیلاب در معرض خطر قرار دارند  باید در کمترین زمان ممکن اهالی و ساکنین این مناطق را به مناطق امن منتقل کرد.

مدیرعامل سد کرخه اندیمشک اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 4 و نیم میلیارد متر مکعب آب در سد کرخه ذخیره شده که  پیش بینی رشد این میزان در نیمه دوم امسال به 6 میلیارد متر مکعب و احتمال وقوع حوادث مختلف در حوزه آبی مجاور آن وجود دارد.

سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه بر روی رودخانه کرخه در 22 کیلومتری شمال غربی اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده است.

عملیات اجرایی این سد در سال 1370 آغاز و در سال 1380 به پایان رسید و در حال حاضر آب 160 هزار هکتار از اراضی پایین دست و نیز 400 روستای استان خوزستان از سد کرخه تامین می شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار