تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۲۹۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح 2 طرح در بخش آب‌وبرق با حضور وزیر نیرو در دزفول
2 طرح بزرگ در بخش آب و برق در هفته دولت با حضور وزیر نیرو در دزفول به بهره برداری می رسد
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت:2 طرح بزرگ در بخش آب و برق در هفته دولت با حضور وزیر نیرو در دزفول به بهره برداری می رسد.

عبدالحسین پوررکنی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته دولت در سالن جلسات فرمانداری دزفول افزود:منبع ذخیره آب 30 هزار مترمکعبی دزفول با اعتباری افزون بر 130 میلیارد ریال و افزایش ظرفیت ایستگاه 400 مگاواتی این شهرستان به 600 مگاوات با اعتباری افزون بر 110 میلیارد ریال 2 طرح مهم در بخش آب و برق در دزفول می باشند که آماده بهره برداری با حضور وزیر نیرو هستند.

وی همچنین به تشریح فعالیت های عمرانی صورت گرفته طی امسال در دزفول پرداخت و اظهار کرد:در سال جاری هشت طرح هادی و بهسازی در روستاهای حسین کلولی،پامنار،سنجر،رزگه ،آبید ،دیونی و بیشه بزان با اعتباری افزون بر 23 میلیاردو 770 میلیون ریال اجرا شده است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت:طرح جاده پاشنه زاگرس نیز با اعتباری افزون بر 280 میلیارد ریال از محل سه راهی شهیون تا روستای المهدی بطول 6 کیلومتر از 2 هفته پیش آغاز شده و به سمت روستای گاومیر در دست اجراست.

نصرالله فخر مجدیان بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت:در هفته دولت چهار طرح شاخص شامل پارک دانش آموز در روستای عدالت، پیست سلامت و آسفالت خیابانهای 2 روستای بخش مرکزی با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال افتتاح می شوند.

مسعود سخایی بخشدار سردشت دزفول نیز آسفالت خیابانهای روستای شیرین آب،پارک ماهور برنجی و روستای آبید را از جمله طرح های قابل بهره برداری بخش سردشت در هفته دولت عنوان کرد.

منصور نظریان سیاهپوش رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دزفول نیز گفت:در هفته دولت 240 واحد مسکن مهر در زیباشهر دزفول با اعتباری افزون بر 115 میلیارد ریال به متقاضیان واگذار می شوند.

وی افزود:حدود 90 درصد سهم آورده این واحدهای مسکونی از سوی متقاضیان بوده و زیرساخت لازم شامل آب وبرق نیز برای این متقاضیان در زیباشهر فراهم شده است.

بهزاد شاهرخی فر شهردار صفی آباد دزفول نیز در این نشست گفت:سه طرح شامل تکمیل ساختمان شورای شهر صفی آباد و آسفالت خیابانهای کوی بهار با اعتباری افزون بر 6 میلیارد ریال آماده افتتاح در هفته دولت هستند.

احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز از آماده سازی هفت طرح شامل پنج طرح آبیاری تحت فشار،کلینیک گیاه پزشکی و مرکز تولید محصولات سالم برای بهره برداری در هفته دولت خبر داد و گفت:علاوه بر این از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی دزفول تقدیر خواهد شد ضمن اینکه توانمندی های بخش کشاورزی دزفول در نمایشگاه بین المللی اهواز عرضه خواهد شد .

زارعی به طرح مرکبات 370 هکتاری پادگان قائمیه دزفول نیز اشاره کرد و گفت:این طرح قرار بود در 370 هکتار از اراضی پادگان قائمیه اجرا شود که تاکنون 200 هکتار آن با استفاده از سامانه نوین آبیاری اجرا شده و به صورت مکانیزه مدیریت می شود و می تواند الگوی مناسبی برای باغداران منطقه باشد.

وی افزود:علاوه بر این 10 هکتار کاکتوس در این منطقه کشت شده که کشت کاکتوس در این وسعت در کشور و استان برای نخستین بار انجام شده است که با وجود استفاده حداقل آب در کشت هم صرفه اقتصادی دارد و هم برای خوراک دام استفاده خواهد شد .

یعقوب زلقی سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول نیز گفت:در سال گذشته چهار میلیارد و 600 میلیون ریال برای بازسازی خانه های ثبت ملی دارای سکنه در دزفول به صورت بلاعوض اختصاص یافت که این اعتبار جهت پایداری ،بازسازی و حفظ بناهای تاریخی هزینه شد .

وی افزود:در حال حاضر نیز 10 طرح در بخش گردشگری،صنایع دستی ، رستوران سنتی و ساماندهی سازه های دست کند (کت های ) ساحل رودخانه با پیشرفت 25 درصد در حال اجرا می باشد.

ناصر نظری معاون اداره ورزش و جوانان دزفول نیز گفت:علاوه بر افتتاح کف پوش گذاری سالن ورزشی شهر صفی آباد با اعتبار چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در هفته دولت همایش پیاده روی ، ویلچررانی ویژه جانبازان و معلولان،میزبانی مسابقات بسکتبال نوجوانان منطقه هشت کشور،صعود تیم های کوهنوردی،میزبانی مسابقات تیراندازی با تفنگ ،اختتامیه مدارس فوتبال طرح اوقات فراغت و مراسم ویژه پهلوانی در زورخانه دزفول برگزار می شود.

محسن زرشناس مدیر روابط عمومی شهرداری دزفول نیز گفت:17 طرح عمرانی ، تولیدی و خدماتی با اعتباری افزون بر 336 میلیارد ریال توسط شهرداری دزفول بمناسبت هفته دولت بهره برداری خواهد شد.

محمدحسن قنبری رئیس نوسازی مدارس دزفول نیز گفت:در گام نخست طرح برکت 10 طرح آموزشی در مناطق محروم دزفول آغاز شد که هفت طرح آن در منطقه احمدفداله می باشد.

وی افزود:در گام طرح برکت نیز 10 طرح با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال در مناطق مختلف دزفول آغاز می شود که شامل مدرسه سازی،خانه عالم ، مسجد و نمازخانه در 2 بخش شهیون و سردشت است .

وی همچنین از ساخت مدرسه 12 کلاسه همراه با آزمایشگاه و سالن جلسات در کوی مدرس دزفول خبر داد و گفت:این مدرسه در محل کنونی یک مدرسه فرسوده که تخریب و بازسازی می شود.

قنبری اظهار کرد:چهار طرح آموزشی دیگر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دزفول در حال ساخت است که تلاش می شود تا اول مهرماه افتتاح شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار