تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۹۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان:
ازدواج های زودرس در مناطق روستایی خوزستان
ازدواج های زودرس یکی از مشکلات موجود در مناطق روستایی است که باید برای رفع آن آموزشهای لازم را برگزار و کارهای فرهنگی مورد نیاز را انجام داد
معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: ازدواج های زودرس یکی از مشکلات موجود در مناطق روستایی است که باید برای رفع آن آموزشهای لازم را برگزار و کارهای فرهنگی مورد نیاز را انجام داد.

اردشیر شجاعی شامگاه چهارشنبه در جلسه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان که با حضور رضوی معاون تعاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶۰ هزار دانش آموز روستایی در ۹ هزار کلاس درس خوزستان فعال هستند. ۸۷ درصد از کلاس های روستایی به صورت مختلط برگزار می شوند و مهمترین چالش موجود نیز کلاس های چند پایه ای است.

وی اضافه کرد: وجود معلمان مرد یکی دیگر از مشکلات موجود است که برای ادامه تحصیل دختران را دچار مشکل می کند. همچنین کم سوادی و بی سوادی اولیا که باید بخشی از بار تعلیم و تربیت را به خانه ها منتقل کنند از دیگر مشکلات است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: یکی از چالش های جدی نیز نامناسب بودن فضاهای آموزشی در روستاها است که یا کمبود داریم و یا اینکه مدارس موجود فرسوده هستند. گاها مناطق نفتخیز تقاضا دارند که جلسات توجیهی را برای مردم و همچنین دانش آموزان در مدارس برگزار کنند تا خطرات عبور لوله نفت از کنار مدارس را گوشزد کنند.

شجاعی ادامه داد: دانش آموزان ما در کنار همین لوله های نفت از نبود امکانات به ویژه نداشتن وسایل سرمایشی و گرمایشی رنج می برند و چه خوب می شد اگر در کنار این آموزش های مناطق نفتخیز به دانش آموزان کمک می شد.

وی با اشاره به اینکه وجود دانش آموزان دوزبانه از دیگر مشکلات استان های مرزی و از جمله خوزستان است، بیان کرد: نداشتن حصارکشی و نبود نگهبان و حراست مناسب در مدارس روستایی استان باعث شده که هر سال مهرماه تجهیزات را بازسازی کنیم. از فرمانداران تقاضا داریم تا در این زمینه از دهیاران و شوراهای روستایی کمک بگیرند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ازدواج های زودرس نیز یکی دیگر از مشکلات موجود در مناطق روستایی است که باید برای رفع آن آموزش های لازم را برگزار و کارهای فرهنگی مورد نیاز را انجام داد. استقبال نکردن از کلاس های پیش دبستانی به دلیل هزینه های اجرای این دوره توسط بخش خصوصی نیز یکی از مشکلات موجود است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار