تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۹۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامه دانشجويان دانشگاه صنعت نفت خطاب به مطهری
دانشجويان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای به علی مطهری نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که "مجلس را که آن امام همام (ره) تأکید داشته‌اند در رأس امور است چه شده که در مقابل وزیر نفت که این‌گونه بر منش غلط و ناحق خود اصرار می‌ورزد و واکنشی نشان نداده و سکوت اختیار کرده است
دانشجويان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای به علی مطهری نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که "مجلس را که آن امام همام (ره) تأکید داشته‌اند در رأس امور است چه شده که در مقابل وزیر نفت که این‌گونه بر منش غلط و ناحق خود اصرار می‌ورزد و جذب دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را مطابق آیین‌نامه‌های داخلی تمکین نمی‌کند، واکنشی نشان نداده و سکوت اختیار کرده است"، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

دانشجويان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در ادامه تجمعات خود در اعتراض به حل نشدن مشکل استخدام و خلف وعده‌های مکرر مسئولان با نگارش نامه‌ای خطاب به علی مطهری نماینده مردم تهران و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از سکوت مجلس در برابر تصمیم‌گیری سلیقه‌ای وزیر نفت و تمکین نکردن به آئین‌نامه‌های داخلی برای استخدام دانشجویان گروه الف این دانشگاه انتقاد کردند و خواستار رسیدگی شدند.

 متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

"وَ الَّذِينَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنْتَصِرُونَ...

و كساني كه هرگاه ستمي بر آنان رسد، تسليم ظلم نمي شوند و ياري مي طلبند...

سوره شوري"

نماینده محترم مردم شریف تهران

جناب آقای دکتر مطهری

با عرض سلام و احترام؛

امروز از خبرگزاری‌ها شنیدیم که در صحن علنی مجلس سخنانی ایراد فرموده‌اید مبنی بر تصمیم‌گیری فدرالی؛ و منطقه‌ای و سلیقه‌ای تصمیم گرفتن را خلاف قانون اساسی کشور عزیزمان دانسته‌اید.

آیا فریادهای به‌حق چندماهه ما را نیز شنیده‌اید؟ آیا نقض عهد آشکار وزیر نفت در خصوص عدم جذب فارغ‌التحصیلان گروه الفِ (و نه تعدادي كه وزير محترم از آن دم می‌زند) دانشگاه صنعت نفت را شنیده‌اید؟

آیا سکوت مجلس در این زمینه، مستثنی نمودن حوزه اختیارات وزیر نفت و تعهدات هیأت مدیره شرکت ملی نفت محسوب نمی‌گردد؟! در این صورت چه تفاوتی ست بین فدرالیسم و جزیره‌ای عمل کردن وزیر نفت دولت یازدهم؟!

جناب آقای مطهری عزیز!

شما تاکنون جز فریاد یاری مظلومان ندایی دیگر سر نداده و فارغ از سنخیت‌ها و جانب‌داری‌های سیاسی، سعی بر تبیین حق و قانون داشته‌اید، باشد که در این زمینه ثابت‌قدم باشید. آیا اکنون که در جایگاه والایی چون نیابت رئیس پارلمان نشسته‌اید، صدای مظلوممان نشنیده‌اید که به یاری‌مان نمی‌شتابید؟ مبادا این شبهه ایجاد شود که چون برخی هم‌قطارانتان، صدای دولت و نه صدای ملت شده‌اید! که به‌حق، مطهری صدای ملت و امید زيباتر است. شما که می‌دانیم و مطمئن هستیم که جز خدا با کسی معامله نمی‌کنید، ترجمه سکوتتان برایمان مقدور نیست!

جناب آقای مطهری عزیز،

فراکسیون امیدتان کورسوی امیدمان را کدر کرده است، مگر نه این است که رئیس فراکسیون توجه به مطالبات به‌حق مردم را فریاد می‌زند؟!

مجلس را که آن امام همام (ره) تأکید داشته‌اند در رأس امور است را چه شده، که در مقابل وزیر نفت که این‌گونه بر منش غلط و ناحق خود اصرار می‌ورزد و جذب دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را مطابق آیین‌نامه‌های داخلی تمکین نمی‌کند، واکنشی نشان نداده و سکوت اختیار کرده است؟

جناب آقاي دكتر مطهري

و امام صادق (ع) می‌فرماید: «وَ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ يَخْذُلُ أَخَاهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى نُصْرَتِهِ إِلَّا خَذَلَهُ اللَّهُ فِى الدُّنْيَا وَ الْآخِرَه؛ «هيچ مؤمنى نيست كه دست از يارى برادرش بردارد، در حالى كه قدرت و توانايى یاری‌کردن را دارد، الاّ این‌که خداوند در دنيا و آخرت دست از يارى او خواهد كشيد.»

حال که با  مشیت الهی بار امانت نمایندگی ملت بر دوشتان گذاشته شده است و می‌توانید طبق فرموده امام جعفر صادق (ع) دست یاری‌مان را بفشارید، چرا درنگ کرده‌اید. تاکنون تردید داریم که مطهری صدایمان را نشنیده است. دست‌به‌قلم شده‌ایم تا حجت را بر خود تمام کرده باشیم که صدایمان را مطمئناً شنیده‌ای. این صدای ماست برای حقمان. صدای ماست. صدای ملت است . صدای ملت! صدای ملت را بشنو

مطهری صدای ملت بود، صدایمان باش برادر... صدایمان باش... صدایمان!

که به‌راستی اگر حقی بستانی، خشتی از بهشت را از آن خود ساخته‌ای!

بی‌شک مشی حق‌طلبانه شما و پدر بزرگوارتان الگویی خواهد بود برای همه ما.

والسلام علی من اتبع‌الهدی

دانشجويان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
با عشق به ایران و شعار "هیهات من الذلة" حقمون را میگیریم،
اجازه ی زور گویی به هیچ کسی نمیدیم!
مسند مسولیت جای خدمت به مردمه نه جای زور گویی!
در جامعه اسلامی بایستی قونین باید اجرا بشه نه فقط بیان بشه.
از مسولین دلسوز "چشم یاری داریم"..
:
:
:
آخرین اخبار