تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری از 32 طرح عمرانی در خرمشهر در هفته دولت
32 طرح عمرانی خرمشهر در هفته دولت بهره برداری شده و عملیات اجرایی 15 طرح عمرانی نیز آغاز می شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: 32 طرح عمرانی خرمشهر در هفته دولت بهره برداری شده و عملیات اجرایی 15 طرح عمرانی نیز آغاز می شود.

ولی اله حیاتی پنجشنبه در نشست شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر، میزان اعتبار صرف شده برای این طرح ها را دو هزار و 600 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح ها در بخش عمران شهری، صنعت ، معدن و تجارت، صنایع دریایی، دریانوردی و آموزش و پرورش با ایجاد اشتغال یکهزار و 848 نفر در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه دولت با تمام کاستیها و مشکلات اعتباری برای خدمت گذاری به مردم عزم خود را جزم کرده است، تصریح کرد: در حوزه روستاها، برای اجرای طرح فاضلاب روستایی خرمشهر یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتباری مشترک بین منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن تخصیص داده شده است.

بزرگترین پایانه مسافری مرز کشور در هفته دولت در شلمچه بهره برداری می شود

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر اظهار داشت: بزرگترین پایانه مرز کشور در مرز بین المللی شلمچه با 32 گیت ورود و خروج و هشت هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در هفته دولت به با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.

حیاتی در بخش دیگری به تمهیدات ویژه ستاد اربعین در خرمشهر اشاره کرد و گفت: پارکنیگ بزرگ 50 هکتار در مرز شلمچه ویژه خودروهای زائران اربعین حسینی احداث می شود.

اختصاص 500 میلیارد ریال اعتباری برای توسعه زیرساخت های شهری خرمشهر

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از تخصیص اعتبار 500 میلیارد ریالی ردیف اعتباری از سوی دولت برای توسعه زیرساخت های شهری خرمشهر خبر داد و بیان داشت:این مهم برای نخستین بار در ردیف بودجه ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند نیز در نیمه دوم سال جاری برای اصلاح، بهسازی و مرمت میادین و عمران شهری خرمشهر در نظر گرفته شد.

حیاتی آغاز عملیات اجرایی فاز نخست چهار خطه کردن مسیر اهواز – خرمشهر به طول پنج کیلومتر را یکی دیگر از اقدامات دولت در یک سال گذشته در این شهرستان عنوان کرد.

وی آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان 220 تختخوابی شهید موسوی را یکی از اقدامات شایسته دولت برای رفع محرومیت در خرمشهر دانست و گفت:این بیمارستان با اعتبار اختصاص یافته از سوی سازمان منطقه آزاد اروند احداث و تجهیز آن بر عهده وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

 تلاش برای رساندن سهم کشاورزی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به 16 هزار هکتار

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه سهم خرمشهر از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری 10 هزار هکتار است اما با پی گیری های انجام شده از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این میزان به 16 هزار هکتار در آینده نزدیک می رسد.

حیاتی با اشاره به تولید گندم در کشور گفت: امروز تولید گندم در کشور از 4.5 میلیون تن به 10.5 میلیون تن در سال جاری رسیده است.

دستگاهای اجرایی امکانات خود را در اختیار ستاد اجرای طرح عمومی سرشماری نفوس و مسکن قرار دهند

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: تمام دستگاههای اجرایی بر مبنای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های دولت باید تمام امکانات خود را در اختیار ستاد اجرایی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن قرار دهند تا ماموران این طرح اطلاعات دقیق بدست آورند.

حیاتی اظهار داشت: همه شوراها و دهیاران در روستاها نیز همکاری لازم را با ماموران سرشماری در جهت بدست آوردن اطلاعات دقیق از خانواده های روستایی همکاری و تعامل داشته باشند.

آزادگان سند افتخار، استقامت، عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر ضمن تقدیر از آزادگان خرمشهری گفت: امروز هر چه داریم از استقامت و پایداری ایثارگران، آزادگان و خانواده های معزز شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی است و به برکت این مجاهدان انقلاب بزرگ و شکوهمند اسلامی توانسته است به اوج قله های عزت ، شرافت و ترقی برسد.

ولی اله حیاتی اظهار داشت: همه ما باید بدانیم که دشمن انقلاب اسلامی با راه انداختن جنگ نیابتی در پشت مرزهای کشور جمهوری اسلامی ما عزم خودش را جزم کرده و برای مقابله با آن در جهت حفظ وحدت، اتحاد و همدلی تحت فرامین مقام معظم رهبری دولت منتخب ملت ایران اسلامی را یاری کنیم.

در این نشست از سه آزاده خرمشهری تقدیر و تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار