تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۹۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس:
به‌دنبال حق خرمشهر از سهم ارزش افزوده هستیم‌
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال حق مردم حوزه انتخابیه خود از سهم ارزش افزوده هستیم، گفت: در کشور، همه قشنگ صحبت می‌کنیم اما متاسفانه عمل نیست
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال حق مردم حوزه انتخابیه خود از سهم ارزش افزوده هستیم، گفت: در کشور، همه قشنگ صحبت می‌کنیم اما متاسفانه عمل نیست.

عبدالله سامری امروز در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان به مدت 10 سال از کانون گرم خانواده به دور بودند، ما باید بر دست این عزیزان بوسه بزنیم و صرف یک جلسه تقدیر و تشکر نباشد.

وی ادامه داد: همان‌طور که ما به فکر فرزندان و برادران خود هستیم، باید به همان میزان به فکر آزادگان باشیم، متاسفانه ما در کشور، قشنگ صحبت می‌کنیم اما عمل کم است و به همین دلیل امسال توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیده شده است.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با اینکه ما به دنبال زنده کردن موارد مختلف در جهت حل مشکلات هستیم، گفت: دریافت حق آلایندگی را به شهرداران خرمشهر و مینوشهر برگرداندم و اکنون هم به دنبال حق از دست رفته خود هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ما شرکت نفت داریم، طی چند جلسه با وزیر خواستار اعطای حق مسلم ما از ارزش افزوده هستیم، که اگر مبالغ ارزش افزوده در اختیار ما قرار گیرد، شاهد تحول عظیمی در زمینه عمران و آبادانی شهرستان می‌شویم.

سامری با انتقاد حاصل از انتقال ارزش افزوده به تهران، تصریح کرد: 104 میلیارد تومان از ارزش افزوده نفت به تهران منتقل می‌شود، در حالی که این حق ما است و ما چیزی جز دریافت حق خود از دولت نمی‌خواهیم.

وی با بیان تقدیر و تشکر از سازمان منطقه آزاد اروند، بیان کرد: روستای مصلاوی شهرستان خرمشهر، اولین روستای کشور است که به صورت مستقیم به فاضلاب مجهز می‌شود و عملیات آن رو به اتمام است.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص اعتبار 500 میلیارد ریالی جهت زیر ساخت‌های خرمشهر، گفت: مبلغ اختصاصی 500 میلیارد ریالی دولت برای زیرساخت‌های خرمشهر، مختص و هزینه بخش‌های عمرانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای اداره برق خرمشهر بالغ بر 800 میلیون تومان اعتبار جذب شده است، متذکر شد: مبلغ در نظر گرفته برای اداره برق خرمشهر، جهت نور مناطق مختلف و جاده ساحلی شهرستان استفاده و هزینه می‌شود.

*انجام عملیات لایروبی اروند رود

سامری در رابطه با لایروبی اروند گفت: در رابطه با پیگیری‌های لایروبی اروند رود، جلسات مشترکی توسط وزارت خارجه میان طرف‌های عراقی و ایرانی انجام شده است و امیدواریم که نوید و اطلاعات خوبی را در این راستا داشته باشیم و تاکنون 39 فروند با هزینه بالغ بر 625 میلیارد خارج شده است.

وی با اشاره به اداره تاکسیرانی خرمشهر، تصریح کرد: خوشبختانه اداره تاکسیرانی خرمشهر به سازمان تاکسیرانی تبدیل شده است که با توجه به این امر بسیاری از موانع و خلل‌های قانونی توسط این سازمان حل می‌شود.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان به بازار از رونق افتاده «صیف» اشاره و متذکر شد: در رابطه با بازار صیف صحبت‌های موفقی با مسؤولان آن داشتیم که در قالب یک قرارداد با شهرداری، امیدواریم این بازار که نماد خرمشهر است، به رونق سابق خود بازگردد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار