تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست هیات تشریح کرد؛
چالش‌های پیش روی توسعه تنیس اهواز
سرپرست هیات تنیس اهواز گفت: عدم توجه لازم در توسعه فرهنگ تنیس، باعث شده است که توجه عامه مردم به این رشته نباشد و خانواده‌ها نتوانند فرزندان‌شان را به سمت این ورزش هدایت کنند
سرپرست هیات تنیس اهواز گفت: عدم توجه لازم در توسعه فرهنگ تنیس، باعث شده است که توجه عامه مردم به این رشته نباشد و خانواده‌ها نتوانند فرزندان‌شان را به سمت این ورزش هدایت کنند.

محمدعلی حمیدی اظهار کرد:  همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند "من ورزش را برای جوانان لازم و برای سالمندان واجب می‌دانم"، اهمیت ورزش در زندگی سریع امروزی بیش از گذشته است ولی متاسفانه سبک زندگی امروزی با کم تحرکی عجین شده و همین امر باعث افزایش بیماری‌ها و کاهش کیفیت استانداردهای سلامت در جامعه شده است.

سرپرست هیات تنیس اهواز گفت: ورزش تنیس به عنوان یک ورزش بسیار مفرح و جذاب که اصلی‌ترین رشته راکتی می باشد، می تواند بسیاری از افراد جامعه را به سوی خود جذب کند و در افزایش سلامت جسمی و روانی افراد جامعه کمک شایانی داشته باشد. همچنین بُعد حرفه ای این رشته ورزشی در جهان بسیار محبوب و پرطرفدار و این رشته را در جایگاه اولین‌ها قرار داده است.

وی افزود: البته خوزستانی‌ها با این رشته ورزشی غریبه نیستند و شاید بتوان گفت خوزستان مهد تنیس کشور است؛ تنیس از بدو ورود به کشور (سال 1302) طرفداران و بازیکنان خود را در استان خوزستان پیدا کرد و می توان از قهرمانان بنام و پیشکسوتانی هم چون آقایان عبدالامیر سوده، عنید جاسم‌زاده، کیومرث ادیبی، سعید احمدوند، محمد عطشانی، فرید شینی و دیگر پیشکسوتان نام برد. البته ان‌شاءالله در برنامه‌ریزی‌های هیات، در آینده نزدیک از این پیشکسوتان و همچنین قهرمانان این رشته، طی یک همایش بزرگداشت، تجلیل و تقدیر خواهد شد.

حمیدی با اشاره به این‌که این رشته ورزشی در اهواز با چهار چالش جدی روبه‌رو است، اولین مورد را کمبود زمین‌های تنیس دانست و عنوان کرد: به دلیل کمبود سرمایه و انگیزه های مورد نیاز، متاسفانه هیچ باشگاه خصوصی که دارای پارامترهای استاندارد یک باشگاه فعال باشد، وجود ندارد. بنابراین باید همچون بیشتر ورزش های کشور، خلاء ناشی از این امر توسط ادارات و شرکت های دولتی و عمومی پر شود. طبق آخرین آمار گرفته شده، تنها 25 زمین تنیس در سطح شهر اهواز و 45 زمین در استان وجود دارد، در حالی که برای مثال استان اصفهان که تقریبا جمعیت آن برابر استان خوزستان است، از 120 زمین تنیس بهره می برد.

وی افزود: امیدواریم امکانات و زمین مورد نیاز این ورزش که از اسباب سلامت ساز جامعه است، با برقراری ارتباط تنگاتنگ با شهرداری و بسیاری از سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی، فراهم شود و بتوان این معضل را رفع کرد تا به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم.

سرپرست هیات تنیس اهواز با اشاره به عدم وجود زمین تنیس مسقف نیز گفت: با توجه به گرمای نزدیک به 50 درجه ای کلان شهر اهواز، عدم وجود زمین تنیس مسقف جهت برگزاری تمرینات و مسابقات تنیس به عنوان معضلی جدی و تهدیدی برای ورزش تنیس به شمار می رود، هر چند که پدیده جدید ریزگردها و دیگر مشکلات نیز نیاز به زمین مسقف را بیش از پیش نشان می دهد.

وی عنوان کرد: حمایت های مالی از هر رشته ورزشی باعث توسعه آن می شود و این امر نسبت به رشته تنیس در سطح حداقل ها است؛ اختصاص میزانی از بودجه های فرهنگی - ورزشی بعضی از سازمان‌ها، ادارات و شهرداری اهواز، همان طور که قبلا هم گفته شد، می‌تواند گامی مثبت و حتی بلند در توسعه و پایداری این رشته باشد و هیات تنیس اهواز نیز از همین جا اعلام می‌کند که آماده همکاری در این زمینه است.

حمیدی با اشاره به عدم فرهنگ‌سازی و عدم معرفی رشته ورزشی تنیس به علاقه مندان، گفت: عدم توجه لازم در توسعه فرهنگ تنیس باعث شده است که توجه عامه مردم به این رشته نباشد و خانواده‌ها نتوانند فرزندان شان را به سمت این ورزش هدایت کنند.

وی افزود: با توجه به میانگین سنی قهرمانان جهان که زیر 20 سال است، لازم است که ورزشکاران این رشته از خردسالی اقدام به فعالیت حرفه ای کنند و این، وظیفه خانواده ها را دوچندان می کند. در این زمینه اداره کل آموزش و پرورش استان می تواند گام های بلندی را جهت توسعه فرهنگ تنیس و پایداری آن در جامعه انجام دهد و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی و همکاری مشترک، این رشته زیبا را وارد مدارس استان خواهیم کرد. همچنین در همین راستا باید با دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مرکز بهداشت استان و دیگر ادارات و شرکت ها همکاری لازم جهت تقویت عمومی جایگاه ورزش و به ویژه رشته مفرح تنیس انجام شود.

سرپرست هیات تنیس اهواز گفت: امیدوارم این هیات برای رفع چالش‌های موجود با کمک نیروهای جوان و کارآمد خود، قدم‌های بلندی بردارد. ان‌شاءالله با حمایت های آقای علیشائی، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان، کمک‌های آقای حسینی، رییس اداره ورزش و جوانان اهواز و همچنین همراهی توانمند آقای نظری، سرپرست هیات تنیس استان، در مسیر کمک به رشته تنیس گام برداریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار