تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه شورای شهر کوت عبداله مطرح شد؛
لزوم پرداخت حق آلایندگی به شهرداری کوت عبدالله
شهردار کوت عبداله گفت: آسفالت ۳۵ خیابان را آغاز کرده و امید است تا پایان سال جاری یک خیابان خاکی هم در کوت عبداله نداشته باشیم
شهردار کوت عبداله گفت: آسفالت ۳۵ خیابان را آغاز کرده و امید است تا پایان سال جاری یک خیابان خاکی هم در کوت عبداله نداشته باشیم.

عدنان غزی شامگاه شنبه در جلسه شورای شهر که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری پیش از این یک دوره ناآرام داشته و اختلافات سلیقه ای در آن موج می زد. خوشبختانه امروز به ثبات نسبی رسیده ایم و توانسته ایم اقدامات مطلوبی را اجرایی کنیم، در همین راستا به میمنت ۱۴ معصوم، ۱۴ پروژه را پیشنهاد داده ایم.

وی اضافه کرد: بازارچه درویشیه یا همان چمران را با ۱۹۵ غرفه در دستور کار داریم که شروع به کار شده و البته سه سال معطل بود تا بتوانیم زیرسازی، بتن ریزی و محوطه سازی آن را انجام دهیم.

شهردار کوت عبدالله با اشاره به هزینه یک میلیارد تومانی برای راه اندازی نسبی این بازارچه ادامه داد: بازارچه ای که ۱۸ سال شهرداری اهواز با آن قدرتش نتوانست جمعش کند خوشبختانه خود مردم همکاری کرده و بازارچه را افتتاح کردند.  

غزی گفت: ساحل سازی شهر کوت عبداله یا همان پارک ۱۴ هکتاری از پشت کارخانه نساجی نیز در حال انجام است. هزینه این پروژه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

وی بیان کرد: آسفالت ۳۵ خیابان را آغاز کرده و امید است تا پایان سال جاری یک خیابان خاکی هم در کوت عبداله نداشته باشیم.  در حال حاضر ۱۷۸ خیابان خاکی و ۹۸ خیابان دارای مشکل آسفالت در کوت عبداله وجود دارد.

غزی ادامه داد: از دیگر اقدامات شهرداری، برگزاری کنگره هفتم شعر رضوی با حضور کشورهای خارجی در کوت عبداله بود. این کنگره بسیار مهم با حضور پرشور مردم و شاعران اهل برگزار شد.

شهردار کوت عبدالله با اشاره به تسطیح هشت میدان فوتبال خاکی در این شهر عنوان کرد: ۵۸ پروژه کوچک را نیز در دستور کار داریم که خدماتی مانند آسفالت، فضای سبز، رفت و روب، جمع آوری و حمل زباله، بازارچه ها، میدان میوه و تره بار و از این دست امور را تحت پوشش دارد.

وی در پایان افزود: کوت عبداله از نظر جمعیت و مساحت بعد از اهواز، آبادان و دزفول چهارمین شهر خوزستان است که محروم مانده و متأسفانه درجه شهرداری این شهر هم سه است.

منطقه ای که بین اهواز و کارون سرگردان است

رئیس شورای اسلامی شهر کوت عبدالله گفت: متأسفانه منطقه مهدیس حد فاصل شهرستان های کارون و اهواز با دوگانگی مدیریت و نوعی سرگردانی روبرو شده است.

جواد باوی شامگاه شنبه در جلسه شورای شهر که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: در حال انجام کارهای تکمیلی ساخت پارک مثلثی سه و نیم هکتاری هستیم. در کنار این پارک پروژه ساخت پارک ساحلی نیز در دست اقدام و اجراست.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش دانشگاه شهید چمران بسیاری از مناطق کوت عبداله حاشیه نشین اعلام شده و به همین دلیل خدمات رسانی به این منطقه در گذشته به خوبی انجام نشد. در حقیقت وارث کم لطفی های مسئولان قبلی هستیم و برای همین هم در کوت عبداله پارک و یا ساختمان شهرداری مستقل نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر کوت عبدالله ادامه داد: تعداد نیروهای شهرداری واقعا زیاد هستند و با مازاد نیرو مواجه هستیم ولی چون کارگران بومی هستند نمی توان شمشیر به دست گرفته و آنها را اخراج کنیم.

باوی با اشاره به اینکه تاکنون پیگیری ها برای بهبود وضیعت آب شرب کوت عبداله به نتیجه نرسیده است، یادآور شد: از ابتدای شروع به کار شهرداری کوت عبداله بحث آب شرب را پیگیر بوده و با آزمایشات کارشناسان بهداشت میزان ذرات معلق بالا در آب اثبات شده است. متأسفانه در کنار این مسئله مشکل فرسودگی لوله های انتقال آب را هم داریم.

وی اضافه کرد: مردم ساکن در مهدیس هم واقعا دچار مشکل هستند ولی یکی دیگر از مشکلات موجود این است که از زمان تشکیل شهرستان کارون تا به حال هیچ کدام از اسناد املاک را به ما تحویل نداده اند.

باوی گفت: متأسفانه مهدیس حد فاصل کارون و اهواز با دوگانگی مدیریت روبه رو شده است. به هر حال باید تعیین تکلیف شود که در صحبت های مختلف با استاندار خوزستان وی وعده تعیین محدوده را داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کوت عبدالله با اشاره به اینکه پیگیر مسئله تردد گاومیش ها در شهر نیز هستیم، افزود: بحث نخاله ها به خاطر اینکه یک زمانی نه شهر بودیم و نه روستا در این مکان تخلیه می شد ولی نباید تا به امروز ادامه پیدا کند.

لزوم پرداخت حق آلایندگی به شهرداری کوت عبدالله

عضو شورای اسلامی شهر کوت عبداله خواستار پرداخت حق یک درصد از آلایندگی و تولید شرکت های مختلف به شهرداری کوت عبدالله شد.

پرویز سامری شامگاه شنبه در جلسه شورای شهر که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: در طول این سه سال علاوه بر تنش ها و اختلافاتی که با شهرداری وجود داشت، پروژه های خوبی نیز اجرا شد.

وی افزود: سال ۹۴ بودجه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۶۰ میلیارد آن تحقق و حدود ۸۰ میلیارد ریال علاوه بر بودجه مصوب شهردار سابق هزینه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کوت عبداله اضافه کرد: شن ریزی ۱۰ خیابان، کلنگ زنی پارک ساحلی که اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کشیدن خط آب خام از تصفیه صنایع فولاد تا پارک ساحلی با ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و آماده سازی دو چمن مصنوعی با چهار میلیارد ریال اعتبار از نمایندگان مجلس و ساخت المان های ۱۴ معصوم نیز از جمله کارهای انجام شده است.

سامری تصریح کرد: اصلاح هندسی میدان امام علی تا پارک مثلثی در دو فاز نیز که فاز اول آن نیز افتتاح شده هم از دیگر کارهای انجام شده است.

وی ادامه داد: بودجه امسال نیز ۳۳۰ میلیارد ریال تعیین شده که احتمالا با توجه به تعریف پروژه های مختلف افزایش پیدا می کند.

سامری با اشاره به اینکه یک درصد از آلایندگی و تولید شرکت های مختلف باید به شهرداری پرداخت شود، خبر داد: شرکت نیشکر عوارض را مستقیم به شهرداری پرداخت نمی کند و اداره دارایی پس از دریافت عوارض بر اساس آلایندگی با فرمول های خاص خودش بین شهرهای محروم و اهواز نیز بر اساس میزان آلایندگی پرداخت می کند؛ اما بر اساس اعلام دارایی شرکت نیشکر اکنون چهار سال است که حق آلایندگی و تولید را پرداخت نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر کوت عبداله گفت: برای دریافت درآمد پایدار هم شهرداری ارزش افزوده را دارد که اداره دارایی از این حیث ماهانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ماهانه پرداخت می کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار