تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر بیان کرد:
«ما آماده‌ایم» شعار امسال برای هفته دفاع مقدس
مدیر مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر با بیان اینکه منطقه آزاد اروند انتظارات ما را در پشتیبانی از مراسم‌ها برآورده نکرده است، گفت: شعار امسال برای هفته دفاع مقدس «ما آماده‌ایم» است
مدیر مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر با بیان اینکه منطقه آزاد اروند انتظارات ما را در پشتیبانی از مراسم‌ها برآورده نکرده است، گفت: شعار امسال برای هفته دفاع مقدس «ما آماده‌ایم» است.

ثامر چنعانی امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: خرمشهر سند ورود و دروازه جنگ است و با دیگر شهرستان‌ها متفاوت است و باید برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: خرمشهر به صورت مستقیم وارد جنگ شد و نزدیک به 2 سال در سیطره بعثی‌ها بود و آثار زیادی از آن وجود دارد اما متاسفانه تاکنون چیزی نیست که توان ارائه آن را به دیگران ارائه دهیم.

مدیر مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: کشور عراق با 12 لشکر آماده و با کمک همه برای تصرف اروند، جدا کردن خوزستان و براندازی نظام حضور پیدا کرد و مردم ما با مقاومت خود، سه ساعت صدام را به 35 روز تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه همه ادارات باید نقش خود را در دفاع مقدس بیان کنند، تصریح کرد: ما هم به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس، توان معرفی نقش خرمشهر در دفاع مقدس در قالب سخت افزاری و نرم‌افزاری را داریم.

چنعانی متذکر شد: امسال برای هفته دفاع مقدس شعار «ما آماده‌ایم» را انتخاب کردیم و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم‌ها هستیم و اکنون 6 کمیته را در راستای فعالیت‌های هفته دفاع مقدس در نظر گرفتیم.

مدیر مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس، کمیته نیروهای مسلح زیر نظر پایگاه نیروی دریایی، کمیته فرهنگی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته ایثارگران زیر نظر بنیاد شهید، کمیته تبلیغات زیر نظر شهرداری، کمیته بانوان زیر نظر کمیسیون بانوان فرمانداری و بسیج خواهران و کمیته پشتیبانی زیر نظر منطقه آزاد اروند است.

وی با انتقاد از پشتیبانی‌های سازمان منطقه آزاد اروند، بیان کرد: متاسفانه در ایام سوم خرداد و بزرگداشت آزاد‌سازی خرمشهر، آن انتظاری را که از سازمان منطقه آزاد داشتیم برآورده نشد و در واقع عمل آنها ضعیف بود.

چنعانی در پایان تصریح کرد: برای آثاری که حاصل از جنگ است، توان کار داریم و امیدواریم آنها را نگهداری و برنامه‌ریزی کنیم تا آثار دفاع مقدس را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار