تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۲۹۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارخانه یخ حادثه ساز در اهواز فاقد مجوز زیست محیطی است
کارخانه یخی که در اهواز دچار انفجار و نشت گاز آمونیاک در محل شده بود، فاقد مجوزهای زیست محیطی است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: کارخانه یخی که در اهواز دچار انفجار و نشت گاز آمونیاک در محل شده بود، فاقد مجوزهای زیست محیطی است.

علی بنی عگبه اظهار کرد: این کارخانه یخ که جمعه به دلیل نشت گاز آمونیاک دچار انفجار شده بود، از کارخانه های قدیمی تولید یخ و مربوط به سال 1342 است که به همین دلیل در زمان راه اندازی مجوزهای زیست محیطی را نگرفته بود.

وی با اشاره به اینکه بررسی مجوزهای واحدهای تولیدی قدیمی در دستور کار سازمان محیط زیست نیست افزود: یکی دو کارخانه یخ قدیمی دیگر نیز در اهواز وجود دارد که فاقد مجوزهای زیست محیطی هستند.

بنی عگبه با اشاره به حادثه ای که رخ داده تاکید کرد: با توجه به اینکه همه این کارخانه های یخ در مناطق مسکونی قرار دارند بررسی وضعیت این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: کارخانه یخی که به دلیل نشت آمونیاک دچار حادثه شده بود دارای دو مخزن ذخیره آمونیاک با ظرفیت 200 کیلوگرم بوده است.

بنی عگبه اضافه کرد: گاز آمونیاک بدون بو و دارای مزه تند و زننده است که در صورتی که در حجم بالا استنشاق شود، حتی می تواند به مرگ بینجامد؛ البته آمونیاک به دلیل اینکه سبک تر از هواست، بیشتر به صورت عمودی صعود می کند تا افقی بنابراین وسعت انتشار آن زیاد نیست.

وی گفت: کارخانه های یخ جزو 'واحدهای رده یک' به شمار می آیند که استقرار آنها بر اساس کاربری های تعریف شده شهری در مناطق مسکونی بدون مانع است و نیازی نیست فاصله و یا حریم خاصی را رعایت کنند.

نشت گاز آمونیاک در یک کارخانه یخ در منطقه آخرآسفالت اهواز جمعه شب باعث انفجار در این واحد صنعتی شد. در این حادثه 26 نفر بر اثر استنشاق گاز آمونیاک بستری و هشت نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند که دو سه نفر از مصدومان از کارگران کارخانه و بقیه اهالی منطقه و یا عابران از محل بودند.

22 شهریور پارسال نیز 100 نفر از اهالی روستای قلعه چنعان در شهرستان کارون با گاز کلر که از یک کپسول منتشر شده بود دچار مسمومیت شدند.

بیش از 30 نفر از اهالی روستای مافگه از توابع کوشک در اندیکا نیز در 8هشت آبان پارسال به دلیل نشت گاز کلر از منزل یکی از ساکنان دچار مسمومیت شدند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: کارخانه یخ
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هم استانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
کلا عادت داریم به فرافکنی و فرار رو ب جلو
چرا هیچ بازرسی از کارخانجات صورت نمیگیره و به محض رخ دادن یه حادثه تازه یادمون میاد کجا مجوز میخواد کجا داره کجا نداره
شرم میدونین چیه عایااااااا
:
:
:
آخرین اخبار