تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۹۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تأمین یک‌چهارم هزینه پروژه‌های خیّرین مدرسه‌ساز خوزستان توسط بانوان
خوزستان سال‌هاست که از نظر میزان تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز رتبه اول را میان استان‌های کشور دارد و یک‌چهارم اعتبار پروژه‌های خیّرساز استان نیز توسط بانوان تأمین می‌شود
رئیس مجمع بانوان خیّر مدرسه‌ساز خوزستان گفت: خوزستان سال‌هاست که از نظر میزان تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز رتبه اول را میان استان‌های کشور دارد و یک‌چهارم اعتبار پروژه‌های خیّرساز استان نیز توسط بانوان تأمین می‌شود.

زیبا صالح‌پور با اشاره به آغاز فعالیت ستاد بانوان خیّر مدرسه‌ساز در کشور از سال 78، اظهار کرد: ستاد خوزستان در زمره فعال‌ترین ستادهای کشور و خوزستان تنها استانی است که در آن جشنواره‌های مخصوص بانوان خیّر مدرسه‌ساز برگزار می‌شود.

وی افزود: یک‌چهارم هزینه پروژه‌های خیّرین مدرسه‌ساز استان توسط بانوان تأمین می‌شود، البته آن‌ها در ساخت دیگر پروژه‌ها نیز به‌عنوان مشوق همکاری دارند. خوزستان چندین سال است که از نظر میزان تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز رتبه اول کشور را دارد، البته گاهی جایگاه آن را پس از تهران عنوان می‌کنند اما نمی‌توان تهران را با بقیه استان‌ها مقایسه کرد.

رئیس مجمع بانوان خیّر مدرسه‌ساز خوزستان در خصوص فعالیت‌های اخیر این مجمع، گفت: اواخر ماه مبارک رمضان چهار هزار متر زمین در منطقه‌ای مرغوب در رامهرمز توسط خانم کلانتر به مجمع اهدا شد؛ همچنین حدود سه هفته پیش یک بانوی خیّر 400 میلیون تومان برای احداث مدرسه به مجمع اهدا کرد. در هفته دولت نیز حدود 70 مدرسه در استان افتتاح خواهد شد که تعدادی از آن‌ها خیّرساز و تعدادی نیز مربوط به بخش دولتی هستند.

صالح‌پور با بیان این‌که علاقه به مدرسه‌سازی در مردم نهادینه شده است، تصریح کرد: جایگاه خوزستان در مدرسه‌سازی در سطح کشور نشان می‌دهد که روند درستی در استان طی شده است. بخش مهمی از ایجاد علاقه به مدرسه‌سازی در مردم به اعتمادسازی بر می‌گردد که به نظر می‌آید در این راه قدم‌های خوبی برداشته شده است و مردم نسبت به آموزش‌وپرورش و مجمع خیّرین مدرسه‌ساز اعتماد کافی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف، اطلاع‌رسانی در قالب بیلبورد در سطح شهر، تقدیر از خیّرین و ... نیز از روش‌هایی است که می‌تواند به ترویج این امر کمک کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار