تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس عنوان کرد:
ارائه درخواست گسترش‌مناسبات اقتصادی‌وجغرافیایی‌با عراق
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی پیامی مطالبات اقتصادی و جغرافیایی مردم منطقه را به رئیس مجلس عراق اعلام کردیم، گفت: درخواست گسترش مناسبات اقتصادی و جغرافیایی با عراق به رئیس مجلس این کشور ارائه شد
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی پیامی مطالبات اقتصادی و جغرافیایی مردم منطقه را به رئیس مجلس عراق اعلام کردیم، گفت: درخواست گسترش مناسبات اقتصادی و جغرافیایی با عراق به رئیس مجلس این کشور ارائه شد.

عامر کعبی امروز در خصوص پیام اخیر وی به رئیس مجلس عراق در خصوص گسترش مناسبات اقتصادی و جغرافیایی در منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: از مجلس عراق درخواست کردیم تا به پاره‌ای از درخواست‌های مردم آبادان و منطقه آزاد اروند توجه و جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: در این نامه به همکاری این کشور در لایروبی اروندرود اشاره شده است که امیدواریم با مساعدت طرف عراقی، این مهم به انجام برسد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد احداث و ایجاد سد تنظیمی دوستی در انتهای اروند و در دهانه خلیج فارس با همکاری این کشور در این نامه تاکید شد.

کعبی افزود: گسترش روابط اقتصادی کشور عراق با منطقه آزاداروند نیز از دیگر موضوعات این نامه به رئیس مجلس عراق بود.

وی عنوان کرد: در این درخواست، پیشنهاد تکمیل خط آهن خرمشهر به بصره نیز داده شده و در انتظار پاسخ طرف عراقی هستیم.

کعبی با اشاره به گستردگی سفر شهروندان ایرانی به عراق در ایام اربعین و مشکلات ناشی از اخذ روادید یادآور شد: همچنین از مجلس عراق خواسته‌ایم تا نسبت به حذف روادید و تسهیل رفت و آمد زوار و هیأت‌های تجاری و اقتصادی به عراق اهتمام ورزد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بحث تسهیل در تردد ماشین‌ها و کامیون‌ها در دو کشور و ورود به خاک یکدیگر نیز از موضوعات این نامه بود که در انتظار پاسخ و جامه عمل پوشاندن به این درخواست‌ها را داریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار