تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میزان شاخص فقر خوراکی در ایران
خیلی از افرادی که دارای درآمد هستند به دلیل سبک زندگی غلط دچار سوء تغذیه هستند اما آمار فقر خوراکی در ایران کمتر از یک سوم میانگین جهانی است
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که شاخص فقر خوراکی در ایران چهار درصد است، گفت: خیلی از افرادی که دارای درآمد هستند به دلیل سبک زندگی غلط دچار سوء تغذیه هستند اما آمار فقر خوراکی در ایران کمتر از یک سوم میانگین جهانی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری در واکنش به اظهارات علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه 30 درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند، گفت : فکر می کنم یک سوء برداشت عمومی وجود دارد و منظور ایشان سوء تغذیه است که البته سوء تغذیه دارای علل متعددی است.
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چند روز گذشته در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفته بود، در حال حاضر ۳۰ درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند که این آمار را وزارت رفاه هم تایید می کند.
 
معاون رفاه اجتماعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به طور میانگین 12.5درصد جمعیت جهان معادل 840 میلیون نفر، دچار فقر خوراکی هستند. بر اساس مطالعه ای که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و همچنین موسسه مطالعات بین المللی سیاستگذاری برای غذا (International food policy research institute) که شاخص گرسنگی جهانی را محاسبه می کند، از سال 1990تا 2011 انجام دادند، میزان شاخص فقرخوراکی برای ایران حدود 4 درصد است. این شاخص از چند مولفه مانند سوء تغذیه ناشی از فقر تشکیل شده است.
 
میدری در ادامه افزود : خیلی از افرادی که دارای درآمد هستند به دلیل سبک زندگی غلط و نوع خوراکی هایی که مصرف می کنند دچار سوء تغذیه هستند .بر اساس مطالعات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مطالعات بین المللی خوشبختانه میزان فقر خوراکی در ایران بسیار پایین تراست. فقر خوراکی به معنای آن است که کسی کل درآمدش را به خرید خوراک اختصاص دهد اما بازهم نتواند نیازش را تامین کند.
:
:
:
آخرین اخبار