تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم بدرقه پارالمپیکی‌های خوزستان برگزار شد
مراسم بدرقه از پارالمپیکی‌های خوزستان امروز (سه‌شنبه) با حضور استاندار برگزار شد
این مراسم عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور شریعتی، استاندار خوزستان و کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان استان در دفتر استاندار خوزستان برگزار شد.

در این مراسم تمام نفرات اعزامی از خوزستان به پارالمپیک، به جز غلامرضا رحیمی در رشته تیراندازی با کمان و حسین امیری، مربی تیراندازی شرکت یافتند.

در این مراسم به هر یک از نفرات اعزامی استان به پارالمپیک، جایزه نقدی از سوی استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اهدا شد.

جواد حردانی، هاشمیه متقیان و علیرضا قلعه‌ناصری در رشته دو و میدانی و ماشاالله طاهری به عنوان مربی دو و میدانی،‌ غلامرضا رحیمی در رشته تیراندازی با کمان، ‌حسین رجب‌پور و محمد حیدری در رشته فوتبال پنج نفره، ‌سیدامید جعفری در رشته جودو و حسین امیری به عنوان مربی رشته تیراندازی، از استان خوزستان در المپیک ریو شرکت می‌کنند.

افزایش جوایز مدال‌آوران پارالمپیک/تلاش برای حل مشکل اشتغال ورزشکاران

استاندار خوزستان با بیان این‌که پیش از این قول داده بودیم به هر کدام از مدال‌آوران طلا، نقره و برنز پارالمپیک و المپیک به ترتیب مبلغ 20، 10 و 5 میلیون تومان اهدا کنیم، گفت: اکنون تصمیم گرفتیم به هر کدام از این جوایز 10 میلیون تومان اضافه ‌کنیم.

غلامرضا شریعتی در مراسم بدرقه از پارالمپیکی‌های استان که امروز (سه‌شنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، خطاب به ورزشکاران پارالمپیکی خوزستان، گفت: ان‌شاءالله همگی شما در امر ورزش و این حرفه‌ای که جوانیتان را در آن گذاشته‌اید، موفق و منشا خیر و شادی برای استان خوزستان و کشور باشید.

استاندار خوزستان افزود: حتی اگر شما در پارالمپیک مدال هم کسب نکنید، افتخار ما هستید و خواهید بود و همین که شما این توان را داشته‌اید که در پارالمپیک حاضر شوید برای ما افتخار و کیمیای استان خوزستان هستید. به هر حال اگر موفق به کسب مدال نشدید، چیزی از ارزش‌های شما کم نمی‌شود. همین که در سطح ملی شایستگی‌تان را به اثبات رسانده‌اید، مایه افتخار هستید و دعا می‌کنیم که موفق شوید و به هدفتان دست پیدا کنید.

وی خاطر نشان کرد: از این‌که با تلاش‌های‌تان باعث شده‌اید، مردم خوزستان در کشور در صدر قرار بگیرند از شما تقدیر و تشکر می‌کنم. قطعا سلامت جسم، روح و روان با ورزش ممکن می‌شود و تلاش کنید، علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح نیز داشته باشید.

شریعتی گفت: ما هم وظیفه داریم جهت بهبود شرایط شما، مشکلات و وضعیت زندگیتان تلاش کنیم و منتی هم نیست. شاید عیوبی هم در کار ما بوده باشد ولی مطمئن باشید تلاش ما جهت باز کردن گره‌ای از مشکلات شما است و قول می‌دهم تمام تلاش‌مان را جهت حل شدن این مشکلات انجام دهیم.

وی گفت: امیدوارم که شما خوشحال‌تر از این‌که به ریو می‌روید، از آن‌جا به کشور بازگردید و وقتی ما خوشحالی شما را می‌بینیم، خوشحال‌تر می‌شویم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ان‌شاءالله سعی می‌کنیم جهت استخدام و اشتغال این تعداد ورزشکار پارالمپیکی نیز کارهایی انجام دهیم. به هر حال قول می‌دهیم که مطالبات شما تا حدودی انجام شود. من برای همه شما ورزشکاران، آرزوی پیروزی و قهرمانی دارم.

وی با بیان این‌که پیش از این قول داده بودیم به هر کدام از مدال‌آوران طلا، نقره و برنز پارالمپیک و المپیک به ترتیب مبلغ 20، 10 و 5 میلیون تومان اهدا کنیم، گفت: اکنون تصمیم گرفتیم به هر کدام از این جوایز 10 میلیون تومان اضافه ‌کنیم.

امیدواری کیانی‌زاده به افزایش مدال‌آوری پارالمپیکی‌های خوزستان نسبت به دوره قبل

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: امیدوارم پارالمپیکی‌های خوزستان نسبت به پارالمپیک لندن، افزایش مدال داشته باشند.

فرامرز کیانی‌زاده در مراسم بدرقه پارالمپیکی‌های استان که امروز (سه‌شنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک کسب نشان برنز المپیک سعید عبدولی و هفته دولت، اظهار کرد:‌ خوزستان در پارالمپیک لندن هشت ورزشکار داشت که موفق به کسب یک نشان طلا، یک مدال نقره و یک نشان برنز شدند و اکنون امیدوارم که خوزستانی‌ها نسبت به لندن، مدال‌های بیشتری در پارالمپیک ریو کسب کنند و باعث افتخار ایران و خوزستان شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص کاهش تعداد ورزشکاران خوزستانی نسبت به پارالمپیک لندن، گفت: این کاهش به دلیل کلاس‌بندی‌هایی بود که صورت گرفت.

وی در پایان عنوان کرد: پس از مدال‌آوری ورزشکاران در پارالمپیک نیز جوایزی برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم و این جدا از هدایایی است که آن‌ها از سوی کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان دریافت می‌کنند. البته باز هم به دنبال این هستیم که از طریق ارگان‌ها و دستگاه‌های استان، جوایزی برای مدال‌آوران تهیه کنیم.

مهرداد شیروانی، رییس هیات جانبازان و معلولان نیز گفت: در پنج دوره گذشته پارالمپیک، 34 نفر از خوزستان در این مسابقات حضور داشتند که 6 مدال طلا، 5 نقره و 4 برنز نیز حاصل شده است. در پارالمپیک 2012 لندن هم دو ورزشکار از هیات جانبازان و معلولان به این مسابقات اعزام شدند ولی در پارالمپیک 2016 شش نفر اعزامی داریم.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان گفت: من از ابتدای سال 94 کارم را در این هیات آغاز کردم و زمانی که آمدم دو نفر موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده بودند ولی در ادامه با تلاش و همتی که صورت گرفت، در خردادماه سال جاری چهار نفر دیگر به نفرات اعزامی هیات ما به پارالمپیک، اضافه شدند.

وی خاطر نشان کرد: جایگاه هیات جانبازان و معلولان خوزستان در کشور تا پایان سال 94 در جایگاه دهم قرار داشت ولی در یک سال اخیر، هفت رتبه بالا آمده‌ایم و اکنون در رده سوم هستیم.

شیروانی بیان کرد: تنگناها و مشکلات مالی گریبانگیر ما است ولی آن‌چه در بخش قهرمانی مهم است، استفاده بهینه از زمان می‌باشد. ما هم اکنون با کادر مجربی که داریم، استعدادیابی انجام داده‌ایم و موفق شده‌ایم، 50 مستعد زیر 25 سال را برای پارالمپیک 2020 شناسایی کنیم.

وی گفت: به هر حال انجام این کارها نیاز به حمایت مالی دارد و اگر ما اصرار داریم که یک جلسه اختصاصی برای هیات جانبازان و معلولان در نظر گرفته شود، به این دلیل است که ما از نظر کمی، بالاترین آمار و از نظر کیفی نیز مرغوب‌ترین مدال‌ها را داشته‌ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار