تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور شناسنامه برای واحدهای عرضه سم کشاورزی در دزفول
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت:طرح صدور شناسنامه برای واحدهای عرضه کود و سم کشاورزی در این شهرستان در دست پیگیری و اجراست
 مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت:طرح صدور شناسنامه برای واحدهای عرضه کود و سم کشاورزی در این شهرستان در دست پیگیری و اجراست.

احمد زارعی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول در سرسرای فرمانداری این شهرستان افزود: با صدور شناسنامه برای واحدهای عرضه سم کشاورزی در دزفول این واحدها تحت نظارت دستگاه های مربوطه قرار گرفته و فعالیت آنها رصد می شود.

وی اشاره ای به تعداد واحدهای غیر مجاز عرضه کود و سم کشاورزی در دزفول نکرد اما گفت: صدور شناسنامه برای واحدهای عرضه سم کشاورزی در دزفول در راستای جلوگیری از عرضه کود و سم غیر استاندارد و قاچاق صورت می گیرد.

یک مقام مسئول در دزفول پیش از این از شناسایی 170 واحد غیر مجاز فروش انواع سم کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی در ادامه توسعه مناطق شهری و تبدیل روستاها به شهر را تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی این شهرستان به عنوان اولویت نخست تولید و اشتغال دانست و گفت: توسعه مناطق شهری و تبدیل روستاها به شهر در دزفول باید بر اساس ماهیت این روستاها که کشاورزی و دامپروری است صورت گیرد ضمن اینکه باید برای مشاغل ساکنان این مناطق نیز برنامه ریزی شود.

زارعی بیان داشت: از آنجا که ماهیت مناطق روستایی دزفول کشاورزی و دامپروری است لذا در اجرای طرح های تفصیلی و توسعه ای باید به این ظرفیت توجه شده و متناسب با این ظرفیت ها برنامه ریزی شود.

وی همچنین به مشکلات ایجاد شده برای بخش کشاورزی و دامداری شهرهای تازه تاسیس دزفول ناشی از نادیده گرفتن این ظرفیت ها اشاره کرد و گفت: در تبدیل برخی مناطق روستایی دزفول به شهر ، به زیر ساخت های لازم از جمله شبکه فاضلاب توجه نشده و همین امر موجب شده تا فاضلاب این شهرها وارد زهکش کشاورزی شود و از سویی آب زهکش برای آبیاری مزارع مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود: ماهیت این شهرها کشاورزی است اما به دلیل اینکه در طرح تفصیلی و توسعه مورد توجه قرار نگرفته بخش کشاورزی در این مناطق در حال نابودی است چرا که زهکش کشاورزی تبدیل به فاضلاب شده است.

جهاد کشاورزی برنامه ای برای ایجاد مجتمع های دامداری ندارد

مدیر جهاد کشاورزی دزفول همچنین در این نشست با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای برای احداث مجتمع های دامداری ندارد گفت: جهاد کشاورزی دزفول آماده همکاری برای ساخت مجتمع دامداری شهر امام است اما اعتباری در این رابطه از سوی وزارت جهاد کشاورزی اختصاص نیافته است.

زارعی افزود: مجتمع دامداری در شهر صفی آباد از شهرهای اقماری دزفول احداث شد تا دام از محدوده این شهر خارج شود اما ساخت این مجتمع در زمین های کشاورزی منطقه مشکل ساز شده و رهاسازی دام در مزارع کشاورزی خسارت وارد کرده است که این امر نتیجه بی توجهی به ظرفیت های کشاورزی و دامداری شهر صفی آباد در بخش توسعه شهری می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول در خصوص مجتمع دامداری شهر امام نیز بیان داشت: زمین مورد نیاز برای ساخت این مجتمع از سوی شرکت کشت و صنعت شهید رجایی اختصاص یافت اما با مخالفت محیط زیست و امور آب مواجه شد لذا مقرر شده تا مجددا زمین دیگری برای ساخت مجتمع دامداری مکان یابی شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار