تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۹۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار در ستاد تسهیل تولید عنوان کرد:
سختگيری و سنگ‌اندازی‌های بانک‌ها زیاد است
استاندار خوزستان گفت: عملکرد بانک‌های استان باید در خصوص پرداخت تسهیلات احیاگر مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا با توجه به این عملکرد در جذب 440 ميليارد تومان اعتبار برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با مشکل مواجه خواهیم شد
استاندار خوزستان گفت: عملکرد بانک‌های استان باید در خصوص پرداخت تسهیلات احیاگر مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا با توجه به این عملکرد در جذب 440 ميليارد تومان اعتبار برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد تسهیل استان که روز گذشته دوم، شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سختگيری‌ها و سنگ‌اندازی‌های بانک‌ها در استان زياد است و انتظار داریم بانک‌ها با اصلاح اين روند به حل مشکلات خوزستان کمک کنند.

وی افزود: تقاضای استان برای دریافت تسهیلات جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی باید افزایش پیدا کند زیرا کل اعتباراتی که از این طریق به استان داده شده، 440 میلیارد تومان است و خوزستان در این زمینه جزو استان‌های متوسط و درجه سه بوده است و مسئولان نباید دلشان را به این منابع ناچیز خوش بکنند.

شریعتی تصریح کرد: بحث تامين منابع مالی به تنهایی در استان ملاک نیست بلکه تعداد طرح‌ها و ميزان اشتغال‌زايي آن‌ها نیز باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد زیرا حتی اگر تمام منابع  مشخص‌شده برای طرح‌ها پرداخت شود، همچنان استان شرايط خوبی را نخواهد داشت و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: انتظار داریم بانک‌ها، منافع استان و میزان اشتغالزایی طرح‌ها را مدنظر قرار دهند زیرا منابعی که از استان در قالب این تسهیلات به بانک‌ها می‌رود، موجب می‌شود تا بانک‌ها نیز از این منابع استفاده کنند.

شریعتی تصریح کرد: عملکرد بانک کشاورزی در زمینه طرح‌های تاييد شده در استان مطلوب بوده و این بانک نسبت به بانک‌های ديگر استان طرح‌های تایید شده بیشتری دارد که در این خصوص از سایر بانک‌های استان مي‌خواهيم عملکردی مانند این بانک داشته باشند و فقط به دنبال اين نباشند که منابع استان در اختيار آن‌ها باشد.

وی با اشاره به این نکته که بانک ملی و تجارت در پرداخت تسهیلات در استان عملکرد مناسبی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هدف ما برای دریافت وام این است که وارد چرخه توليد شويم و وام‌ها اثربخشی مثبتی در این زمینه داشته باشد و آنچه در این خصوص اهمیت دارد، نتيجه و خروجی کار بانک‌ها است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار