تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان:
قوانین دست و پا گیر تجار را از خوزستان فراری داده است
فرماندار شهرستان شادگان گفت: وجود قوانین دست و پا گیر در امر صادرات، تجار را از خوزستان فراری داده است
قوانین دست و پا گیر تجار را از خوزستان فراری داده استفرماندار شهرستان شادگان گفت: وجود قوانین دست و پا گیر در امر صادرات، تجار را از خوزستان فراری داده است.

فرج الهی شامگاه سه شنبه در جلسه منطقه ای بررسی مشکلات صادرات از شهرهای مرزی و بندری استان خوزستان در فرمانداری آبادان بر ضرورت تفویض اختیارات در زمینه قوانین و مقررات دست و پاگیر موجود برای صادرات کالا تاکید کرد و افزود: در صورت تفویض اختیارات به این کارگروه مشترک می توان تصمیمات جدی و عملی مناسبی را برای رفع موانع صادراتی اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از صادرات استان خوزستان در بخش خرما متعلق به شهرستان شادگان است، اظهار کرد: پارسال، ۶۶.۵ تن خرما از استان خوزستان به خارج از کشور صادر شد که سهم شادگان از این میزان صادرات ۶۲ تن خرما به ارزش ۵۰ میلیون دلار بوده است که رقمی قابل توجه است.

فرج اللهی تصریح کرد: همچنین از طریق تعاونیهای مرزنشینان شماره یک و دو شادگان، حدود ۳۰ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده که بیشتر آن نیز از مرز آبی آبادان انجام می شد.

فرماندار شهرستان شادگان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه به خدمات فنی و مهندسی در کنار صادرات کالا از استان خوزستان گفت: در زمان حاضر کشور عراق به شدت نیاز به خدمات فنی و مهندسی ما دارد و ما نیز می توانیم با بهره گیری از توان تخصصی جوانان تحصیل کرده خود در منطقه از این امکان و فرصت به خوبی استفاده کنیم.

فرج الهی توجه و تقویت تعاونیهای مرزنشینان را امری ضروری و لازم خواند و افزود: به دلیل عدم تفویض اختیارات، ما اکنون در حل مسایل و مشکلات تعاونیهای مرزنشینانمان واقعا درمانده ایم، نمی دانیم که فلان فرد در این سامانه فلان شرط را دارد یا ندارد، حال چه رسد به اینکه بخواهیم بستر کار را برای صادرات کالا فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: به رغم وجود تجار و بازرگانان توانمند در سطح استان خوزستان و عزم جزم آنان برای انجام صادرات کالا، اما وجود برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر از یک سو و عدم استقرار ادارات مربوطه در بنادر که بتواند خدمات سریعی را به تجار و بازرگانان بدهد، مانع از افزایش صادرات و ارزش آن در استان خوزستان شده است.

به گفته فرماندار شادگان، وجود این مشکلات سبب دلسردی تجار و اقدام آنان برای انجام صادرات کالاهایشان از سایر مبادی غیر از استان خوزستان شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار