تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از روند احداث تالار همایش و نمایش در اهواز
مجتبی رحیمی، مسول واحد ساختمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به مناسبت هفته دولت، گزارشی از روند احداث پروژه تالار همایش و نمایش اهواز ارائه داد
مجتبی رحیمی، مسول واحد ساختمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به مناسبت هفته دولت، گزارشی از روند احداث پروژه تالار همایش و نمایش اهواز ارائه داد.

وی گفت: با توجه به نیاز فراوان کلان شهر اهواز به زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری،  در سال ١٣٧٨ با واگذاری زمینی در سواحل شرق کارون برای احداث موزه هنرهای معاصر و تالارهای همایش و نمایش موافقت گردید و در سال ٧٩ زمینی به مساحت ١١هزار و ٢٠٠ متر مربع طبق مصوبه ١١٩ شورای شهر به این اداره کل واگذار شد.

رحیمی افزود: پس از پیگیری های مستمر از معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اهواز، طرح جانمایی با کدهای ارتفاعی­ لازم جهت اجرای احداث پروژه به این اداره کل برای صدور پروانه ساختمانی به شهرداری منطقه یک ابلاغ گردید که پروژه با همان شرایط فعالیت اجرایی خود را آغاز نمود، که متاسفانه در سال ١٣٨٧ پس از اجرای فونداسیون تالارها ، روند اجرایی پروژه از سوی شهرداری منطقه متوقف گردید و در سال ١٣٨٩ فونداسیون های تالارهای مرکزی کلان شهر اهواز از سوی شهرداری بدون هیچ گونه اخطار یا مجوزی تخریب و مدفون نموده و آنرا با فضای سبز پوشش نمودند.

مسول واحد ساختمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: پس از پیگیری های مستمر جلسه ای با حضور استاندار وقت ، شهردار و اعضای شورای شهر در سال ١٣٩٣ مبنی بر آغاز فعالیت اجرایی تالارها ، تشریفات مناقصه و کارهای اجرایی شدن پروژه آغاز شد.

گفتنی است این پروژه دارای زیربنایی حدود ٤٥٠٠ مترمربع در دوطبقه با پیشرفت فیزیکی ٣٥ درصد در مرکز شهر اهواز واقع شده است.

فضاهای ساختمان شامل سالن نمایش و همایش ٧٠٠ نفره و ٣٥٠ نفره و پلاتو های تمرین و کلاس های آموزشی و فضاهای لازم اداری جهت مدیریت این مکان فرهنگی است.

مجموع اعتبارات هزینه شده تا کنون حدود٣٠ هزار میلیون ریال می باشد که در صورت وجود اعتبار کافی برای پروژه در سال ٩٥ سازه پروژه به پایان می رسد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار