تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۲۹۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول:
تغییر کاربری زمین کشاورزی در دزفول قابل قبول نیست
امام جمعه دزفول ضمن هشدار نسبت به تغییر کاربری زمین های کشاورزی گفت: حتی یک متر مربع از زمین های کشاورزی دزفول به عنوان زمین کلاس 1 و 2 نباید تغییر کاربری شوند
امام جمعه دزفول ضمن هشدار نسبت به تغییر کاربری زمین های کشاورزی گفت: حتی یک متر مربع از زمین های کشاورزی دزفول به عنوان زمین کلاس 1 و 2 نباید تغییر کاربری شوند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی دزفول در نمازخانه مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: تحت هیچ عنوان و یا اجرای طرح نباید زمین های کشاورزی دزفول تغییر کاربری شوند.

وی زمین های کشاورزی دزفول را جزء سرمایه های کشور دانست و افزود: در شرایطی که طبق آمار سالانه سه میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از زمین های کشاورزی دزفول برداشت می شود نباید اجازه داد این زمین های مرغوب تغییر کاربری شوند.

حجت الاسلام قاضی ، دزفول با ظرفیت های بی نهایت بخش کشاورزی را الگویی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی در کشور برشمرد و گفت: با برنامه ریزی می توان دزفول را به عنوان پایلوت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی کرد.

حجت الاسلام قاضی همچنین با تاکید بر حمایت جدی مسئولان از بخش کشاورزی به عنوان بخش مولد و اشتغالزا ، تعدیل نرخ آب بهای کشاورزی را از سوی سازمان آب و برق خوزستان خواستار شد.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید به وظایف خود در قالب رفع تکلیف عمل کنند افزود: مسئولان باید در راستای خودکفایی کشور و ظرفیت های ایجاد شده در بخش کشاورزی به این بخش مولد نگاه دلسوزانه داشته باشند.

امام جمعه دزفول افزود: با اجرای صحیح قانون و نگاه دلسوزانه به بخش کشاورزی باید کمک کرد تا تولید کنندگان مواد غذایی در کشور متضرر نشوند.

حجت الاسلام قاضی در ادامه بیان داشت: همانگونه که تولید کنندگان در عرصه های مختلف وظایفی دارند ، مسئولان نیز باید به درستی و طبق قانون به وظیفه خود عمل کنند.

وی به بهره برداری مناسب از امکانات و ظرفیت های موجود در شرایط تحریم دشمن اشاره کرد و گفت:تهدید ناشی از تحریم باید به فرصت تبدیل شود.

به گزارش ایرنا در این آیین هشت تولید کننده و تعاونی برتر شهرستان دزفول که در استان خوزستان برتر شناخته شده اند معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

علیمحمد تراب منصوری کشاورز ذرتکار با متوسط برداشت 10 تن ذرت دانه ای از سطح یک هکتار مزرعه ، عباس باغ گرد باغدار نمونه با برداشت 30 تن مرکبات از واحد سطح ، احمد شیخی با پرورش 450 هزار اصله نهال در سطح یک هکتار ، غلامعلی اسلامی زاده پرورش دهنده قارچ خوراکی و محمد عارف نیا تولید کننده نمونه عسل با عملکرد 6 تن عسل از جمله کشاورزان و تولید کنندگان برتر شهرستان دزفول می باشند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

رحمان شهروزیان در زمینه ادوات کشاورزی ، سلمان حمیدی پور در زمینه صنایع تبدیلی دامی و امین مجدری دزفولی از شرکت تعاونی روستایی بعثت دزفول دیگر فعالان برتر بخش کشاورزی در شهرستان دزفول می باشند.

سالانه سه میلیون تن محصول از مزارع دزفول برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار