تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۶۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
اختصاص 30درصد اعتبارات آبادان به تامین آب آشامیدنی
فرماندار ویژه آبادان گفت:در کمیته برنامه ریزی شهرستان، 30 درصد اعتبارات بودجه ای سال جاری به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای شهروندان اختصاص یافت
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت:در کمیته برنامه ریزی شهرستان، 30 درصد اعتبارات بودجه ای سال جاری به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای شهروندان اختصاص یافت.

عزیزالله شهبازی چهارشنبه همزمان با فرارسیدن هفته دولت در نشست شورای اداری شهرستان آبادان، افزود:با توجه با مبهم بودن وضعیت مالی و برآورده نشدن اعتبارات برای رفع مشکلات آب شهرستان، در کمیته برنامه ریزی تعیین شاخص ها که بر عهده فرماندار است، 30 درصد اعتبارات شهرستان به بخش آب اختصاص یافت.

وی با بیان موافقت معاون وزیر نیرو برای اختصاص یک دستگاه آب شیرین کن به ظرفیت 12 هزار متر مکعب در سال جاری به آبادان، تصریح کرد:فرآیند نصب و راه اندازی این دستگاه در مرحله تامین سرمایه گذار بخش خصوصی است و طبق اعلام شرکت آبفا خوزستان، پیشنهاداتی به این شرکت رسیده است.

فرماندار آبادان همچنین از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی خواست، در خصوص جذب اعتبارات ماده 180 بودجه کشور، این اعتبارات به رفع مشکلات زیربنایی به ویژه مشکلات تامین آب اختصاص یابد.

صدور پنج هزار و 400 کارت عضویت در تعاونی مرزنشینان
شهبازی در ادامه سخنانش تصریح کرد:پنج هزار و 400 فقره کارت عضویت در تعاونی های مرزنشین صادر شده که در راستای سرعت بخشی تحویل و توزیع کارت ها به اعضاء، توجه مسئولان مربوط را خواستاریم.

وی افزود:قرار است تا بر مبنای این کارت ها نخستین محموله وارداتی برای مرزنشینان در حوزه آبادان از طریق مرزی آبادان ترخیص شود.

ایجاد 29 هزار انشعاب گاز
فرماندار ویژه آبادان در دادامه سخنانش با بیان اجرای 29 هزار ظرفیت انشعاب جدید گاز در شهرستان در دولت یازدهم، افزود:بررسی مسائل و ارائه راهکارهای سرعت بخشی اجرای این طرح باید در جلسات کارشناسی مطرح و رفع شود.

شهبازی افزود: با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید، دیگر نمی توان پذیرفت که نوار حفاری در شهر وجود داشته باشد و نوارهای حفاری باید ترمیم شده و تا زمانی که دستگاه های اجرایی مسئول و حفار، نسبت به ترمیم نوارهای حفاری انجام شود.

شهبازی در ادامه سخنانش همچنین با تشریح نقش سازمان منطقه آزاد اروند در فعالسازی صنایع نیمه فعال، افزود:برای ورود خرما به بازار بورس کالا ضمن دعوت از مسئولان ذیربط و گفت و گو و بازدید از منطقه تصمیمات خوبی اتخاذ شده و مسئولان بورس کشور نیز با ورود خرما به این بازار موافقت کردند.

وی افزود: برای اجرای کامل این مهم، فراهم شدن زیرساخت هایی مانند ایجاد سردخانه و سوله های نگهداری کالا لازم است و امیدواریم که سازمان منطقه آزاد اروند در این زمینه ورود کند.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص بازارچه مرزی اروندکنار نیز، گفت:این بازارچه مرزی نیز با هدف رونق اقتصادی ایجاد شد و پس از طی فراز و نشیب های فراوان چهار تعاونی مرزنشین اعلام کردند که از این بازارچه به خارج از کشور صادرات کالا داشته اند.

شهبازی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در ماه جاری و آیین های پیاده روی اربعین،گفت: به منظور شرکت در اجتماع عظیم اربعین حسینی حرکت و راهپیمایی مردم به سمت کربلا شکل می گیرد و در طول این مسیر ما بایستی با ارائه خدمات مطلوب و مناسب، خدمتگزار خوبی برای زائران حرم حسینی باشیم.

وی افزود:سالانه برنامه های خاصی برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده و اجرا می شود و کنیم که امسال نیز متفاوت تر از سال های گذشته، برنامه ها را پیش می بریم.

فرماندار ویژه آبادان همچنین در سخنانش، با تبریک هفته دولت به خدمتگزاران مردم، گفت: این هفته فرصتی است تا دولت بتوانند گزارشی از فعالیت های حوزه عملکردی خود را بر مبنای امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد، به اطلاع مردم برساند.

فرماندار آبادان در پایان سخنانش با تشریح اقدامات دولت یازدهم طی 3 سال اخیر، افزود:دولت در آبادان، با وجود تمامی مشکلات اعتباری، اقدامات قابل قبولی در بخش های مختلف نظیر بهداشت و درمان و اجرای طرح های زیرساختی اجرایی و بهره برداری کند.

در این نشست که با حضور مدیران شهرستان در دستگاه های اجرایی برگزار شد، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، مدیر شرکت آبفا، مدیر شرکت آبفار و مدیر شرکت گاز شهرستان به تشریح اقدامات خود طی 3 سال گذشته پرداختند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار