تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید در بخش کشاورزی دزفول به سه میلیون تن رسید
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: میزان تولید انواع محصولات در بخش کشاورزی این شهرستان به حدود سه میلیون تن در سال افزایش یافته است
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: میزان تولید انواع محصولات در بخش کشاورزی این شهرستان به حدود سه میلیون تن در سال افزایش یافته است.

احمد زارعی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی این شهرستان در نمازخانه مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: رسیدن به این ظرفیت تولید حاصل نگاه دولت به این بخش مولد ، برنامه ریزی و کارهای انجام شده در بخش زیر ساخت های کشاورزی است.

وی با بیان اینکه دو سوم محصولات کشاورزی تولید دزفول محصول سالم می باشند افزود: گندم ،برنج ، ذرت دانه ای ، حبوبات ، مرکبات و بخش عمده سبزی و صیفی تولید دزفول به اعتراف کارشناسان ناظر بر عملکرد جهاد کشاورزی از جمله محصولات سالم بوده که فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود:در راستای افزایش 100 درصدی تولید محصولات سالم در دزفول برنامه ریزی جدی در زمینه توسعه درمانگاه های گیاه پزشکی ، تولید حشرات مفید برای مبارزه طبیعی با آفات و بیماریهای گیاهی و مزارع پایلوت در حال انجام است.

وی مهمترین مشکل بخش کشاورزی دزفول را بعد از برداشت محصول از مزرعه عنوان کرد و گفت:بازاریابی مهمترین چالش در بخش کشاورزی دزفول است که باید با برنامه ریزی و تعامل سایر دستگاه های ذیربط نسبت به تقویت آن اقدام کرد تا محصول با کیفیت تولیدی در مزارع دزفول به دلیل نبود بازار مصرف از بین نرود.

زارعی افزود: فقدان بازاریابی مناسب به تولیدات سبزی و صیفی این شهرستان خسارت وارد کرده است لذا ایجاد صنایع بسته بندی و تبدیلی بخش کشاورزی در شمال استان خوزستان با ظرفیت بالای تولید محصولات ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اصلاح الگوی کشت را از دیگر نیازهای ضروری بخش کشاورزی این شهرستان برشمرد و گفت:با احیای مجدد کشت چغندر قند در منطقه بخشی از احیای الگوی کشت در منطقه محقق شده و با استقبال کشاورزان از کشت این محصول استراتژیک رو به توسعه است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دزفول در زمینه کشت چغندر قند گفت: کشت پاییزه چغندر قند در دزفول علاوه بر بهره وری مناسب از آب با کاهش یک سوم مصرف آب ، افزایش در صد شکر در محصول چغندر قند را به دنبال داشته است به طوریکه در کشت بهاره در سایر مناطق کشور به ازای مصرف هر متر مکعب آب 350 گرم شکر تولید می شود که این رقم در دزفول تولید یک کیلوگرم شکر است.

زارعی به استقبال کشاورزان شمال خوزستان از کشت چغندر قند اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت چغندر قند در دزفول از یکهزار هکتار در سال 1393 به 2 هزار و 500 هکتار در سال زراعی گذشته افزایش یافته و این رقم برای سال زراعی آینده پنجهزار هکتار پیش بینی شده است که البته همچنان قابل افزایش است.

وی در ادامه به احداث شبکه های فرعی آبیاری در سطح 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در راستای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تعداد دیگری طرح در بخش کشاورزی دزفول در دست اجراست که با بهره برداری از آنها همچنان شاهد افزایش تولید محصولات سالم در این شهرستان خواهیم بود.

در این آیین علاوه بر تجلیل از هشت تولید کننده برتر شهرستان دزفول در بخش کشاورزی مهندس احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز از سوی نهاد رهبری در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان به پاس ترویج معارف دینی در این مدیریت تجلیل شد.

سالانه 120 نوع محصول از سطح 90 هزار هکتار زمین های کشاورزی دزفول در شمال استان خوزستان برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار