تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اندیمشک:
ثبت حماسه چهارم آذر در تقویم ملی مطالبه مردم اندیمشک است
ثبت حماسه چهارم آذر در تقویم ملی به عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس مطالبه مردم یک هزار شهید و ولایت مدار این شهرستان است
امام جمعه اندیمشک گفت: ثبت حماسه چهارم آذر در تقویم ملی به عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس مطالبه مردم یک هزار شهید و ولایت مدار این شهرستان است.

حجت الاسلام و المسملین نعمت الله خدامی ظهر امروز در نشست هماهنگی گرامی داشت حماسه 6  مهر 1359 مردم اندیمشک و نیروهای مسلح در جسر نادری اظهار داشت: همه مسئولان باید امسال نیز مانند سال گذشته در راستای برگزاری شایسته ویژه مراسم شش مهر  و شناخت آن به نسل جوان و نوجوان و سایر هم وطنان، گام بردارند.

وی افزود: مردم شمال خوزستان در این روز، ایستادگی بی نظیری کردند که در صورت عدم این پایداری چه بسا، تهدید بسیار بزرگی از جانب دشمن اجرا و سرای اسلامی با خطر مواجه می‌شد ولی رزمندگان و مردم در این روز با شجاعت و شهامت بی نظیری، ایستادگی کردند.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: شش مهر و چهار آذر دو روز جاودان و ماندگاری هستند که، بیانگر و تبلور منش و روش مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک در دفاع از ارزش‌های اعتقادی و اسلامی بوده و باید برای معرفی و تبیین آن بیش از گذشته تلاش و کوشش کرد.

وی گفت: متاسفانه علی رغم عظمت و بزرگی این روزها و ثبت طولانی‌ترین بمباران شهری ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در حماسه چهارم آذر 1365 و شهادت ده‌ها نفر، هنوز چهارم آذر در تقویم ملی به عنوان یک روز برجسته ثبت نشده است.

حجت الاسلام و المسملین خدامی بیان کرد: ثبت واقعه چهارم آذر در تقویم ملی به عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، مطالبه مردم یک هزار شهید و ولایت مدار این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس امکانات و تجهیزات نظامی ایران اسلامی بسیار محدود اما دل‌ها محکم و استوار در نبرد علیه باطل بود که نتیجه آن، پیروزی قاطع مقابل دشمن بعثی و حامیان وی بود.

امام جمعه اندیمشک اظهار کرد: به همین جهت ما اگر می‌خواهیم، بیش از گذشته شاهد اعتلای ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه باشیم باید بیش از هر چیز به رشد و تبیین فرهنگ ایثار و افتخار و اصول اعتقادی خود در هشت سال دفاع مقدس، توجه و در این زمینه، قدم برداریم.

وی افزود: در صورت توجه به این ارزش‌ها، می‌توانیم بیش از گذشته شاهد شکوفایی بستر اعتقادی و مقابله با طراحی‌های دشمن در زمینه نفوذ باشیم و نظام اسلامی از هر خطری در امان باشد و راه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هشت ساله ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خدامی گفت: بعد از گذشت سال‌ها از هشت سال دفاع مقدس، زوایای مختلف این حماسه‌ها و مقاومت‌های بی‌نظیر مردم پنهان مانده است و به همین جهت باید برای تبیین و معرفی بهتر و بیشتر آن‌ها تلاش و کوشش کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار