تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۹۶۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت هفته دولت انجام شد؛
​افتتاح شبکه فیبر نوری ادارات در آبادان
به مناسبت هفته دولت، شبکه فیبر نوری ادارات آبادان به طور نمادین در محل فرمانداری آبادان افتتاح شد
به مناسبت هفته دولت، شبکه فیبر نوری ادارات آبادان به طور نمادین در محل فرمانداری آبادان افتتاح شد.

رئیس اداره مخابرات آبادان عصر روز چهارشنبه در این آئین با بیان اینکه آبادان نخستین شهر کشور است که تمام ادارات آن به فیبر نوری متصل می شوند، اظهار کرد: فاز نخست آن به طور نمادین در فرمانداری آبادان انجام و به بهره برداری رسید.

سلمان سهیم پور با اشاره به اینکه مجوز انجام این کار اخیرا توسط شهرداری و پلیس راهور آماده و ارائه شده است، افزود: با اجرای این طرح که در راستای خدمات رسانی بهینه دولت الکترونیک انجام شده، ظرف دو تا سه ماه آینده تمامی ۵۰ نقطه مورد نظر به شبکه فیبرنوری متصل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ادامه دستاوردهای دولت تدبیر و امید، آبادان به عنوان تنها شهرستانی که ۱۰۰ درصد دکل های مخابرات آن به شبکه ۴G  مجهز شده است، عنوان کرد: در زمان حاضر تمام سایتهای آن در سطح شهرستان آبادان نصب و راه اندازی شده که با انجام این کار سرعت پهنای باند افزایش می یابد.

رئیس اداره مخابرات آبادان تصریح کرد: در نسل دو حداکثر سرعت همراه اول یک مگا بود، در نسل سه که دو سال پیش راه اندازی شد حداکثر سرعت پهنای باند به ۸ مگ رسید و در نسل چهار سرعت پهنای باند تا ۱۰۰ مگ امکان پذیر خواهد بود.

به گفته سهیم پور، برای انجام این کار در مجموع ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت ارتباطات سیار ایران و سازمان منطقه آزاد اروند هزینه شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار