تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۹۶۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشستی با خیران مدرسه ساز استان مطرح شد؛
30 درصد مدارس خوزستان نیازمند بازسازی است
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان این که 30 درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است،گفت: حدود سه هزار و 500 کلاس درس در سطح استان نیاز داریم
استاندار خوزستان گفت: کارهای نیکوکارانه خیران مدرسه سازاستان به یک فرهنگ تبدیل شده و همکاری خوب این بخش با آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس ارتقای سطح آموزشی خوزستان را به همراه خواهد داشت.

غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشستی با خیران مدرسه ساز استان که در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: اقدام هایی که در راستای حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه توسط خیران صورت می گیرد در آموزه های دینی ما جایگاه خاصی داشته و یاد و خاطره این افراد همواره در طول تاریخ در ذهن ها باقی خواهند ماند.

وی افزود: خیران مدرسه ساز در خوزستان تاکنون اقدامات شایسته ای را در راستای توسعه فضاهای آموزشی استان و بخصوص مناطق روستایی انجام داده اند که بی شک آثار این اقدامات نیک هیچگاه از ذهن اهالی آن مناطق و بخصوص کودکان محروم پاک نخواهد شد.

استاندارخوزستان ادامه داد: خیران مدرسه ساز به عنوان بازوان توانمند همواره اقدامات موثری را در جهت توسعه فضای آموزشی استان صورت داده و نام و یاد آن ها در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی بیان کرد: هرچه در راستای توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی در استان تلاش کنیم کم بوده و همچنان باید این فرهنگ را توسعه داده و با برگزاری جلسات مستمر مسائل و مشکلات پیش روی خیران مدرسه ساز استان را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین در ادامه محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: استاندار خوزستان در ابتدای کار بیشترین زمان خود را برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش اختصاص داده و جلسات متعددی با اداره های مختلف استان در این خصوص برگزار کرده که این امر جای تقدیر دارد.

وی افزود: همچنین بنیاد برکت مشکلات دو منطقه استان را به صورت ویژه مورد بررسی قرار داده و استاندار نیز بر توجه ویژه به بحث آموزش و پرورش در این مناطق تاکید فراوان داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برای رفع مشکلات آموزشی این دو منطقه حدود 400 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که بی شک تاثیر بسزایی در رفع محرومیت ها خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات جدی آموزش و پرورش استان مطالبه بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال از شرکت ها، کارخانجات و شهرداری های استان است که امید است در این زمینه نیز به زودی به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

تقی زاده تصریح کرد: خیران مدرسه ساز استان بیشترین تلاش را برای رفع مشکلات آموزشی در مناطق محروم استان را دارند که قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: با تلاش خیران مدرسه ساز استان توجه به رفع مشکلات تعلیم و تربیت به یک فرهنگ تبدیل شده و همواره یکی از اهداف اصلی ما درگیرکردن ذهن مسئولان به توجه هرچه بیشتر به آموزش و پرورش است.

30 درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان این که 30 درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است،گفت: حدود سه هزار و 500 کلاس درس در سطح استان نیاز داریم.

رضا رضایی درنشست خیران مدرسه ساز استان با استاندار خوزستان اظهار کرد: در زمان حاضر باتوجه به تلاش های صورت گرفته در جهت توسعه مدارس استان، 226 کلاس درسی با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال از اعتبارات ملی، استانی و کمک خیران مدرسه ساز استان در روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

وی افزود:همچنین پیش از این با حضور استاندار خوزستان در دفتر ریاست سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور بر اساس تفاهمنامه ای مقرر شد که 28 فضای آموزشی دیگر نیز از اعتبارات ملی و استانی و حمایت خیران درسطح حاشیه شهرستان اهواز احداث شود.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: این اعتبارات ملی و استانی جدای از اعتبارات اختصاص داده شده به استان در بخش های مختلف است.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور برای ما قابل درک بوده اما در بخش فضاهای آموزشی مشکلات متعددی در سطح استان و بخصوص مناطق روستایی وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است.

رضایی بیان کرد: درسال های اخیر به رغم مشکلات اعتباری و کمبود هایی که وجود داشت با کمک خیران مدرسه ساز استان اقدامات خوبی در مناطق محروم استان صورت گرفت اما همچنان باید در این خصوص تلاش کنیم.

وی تصریح کرد:همواره تمامی دولت ها در طول کار خود نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته اند اما درخوزستان به دلیل محرومیت های ناشی از جنگ ، بسیاری از فضاهای آموزشی تخریب و یا فرسوده شده اند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در شرایط کنونی در کشور 20 درصد از فضای آموزشی توسط خیران مدرسه ساز در حال ساخت است اما در خوزستان خیران مدرسه ساز 26 درصد در ایجاد این فضای آموزشی سهم دارند که جا دارد از آن ها تقدیر کرد.

وی ادامه داد: رشد خیران مدرسه ساز در سال های اخیر چشمگیر بوده و حمایت های آن ها کمک شایانی برای آموزش و پرورش به شمار می رود و این درحالی است که به دلیل شرایط اقتصادی کشورهمگان گمان داشتند که تعداد تعهدات خیران نسبت به ایجاد فضاهای آموزشی کاهش می یابد.

نشست خیران مدرسه ساز با استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه با حضورمدیرکل نوسازی مدارس استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان درسرسرای استانداری خوزستان برگزار و به مسائل و مشکلات این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار