تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۲۹۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم ایجاد مرکز درمانی مقابله با مصدومین شیمیایی در خوزستان
شریعتی استاندار و رئیس شورای پدافند غیر عامل خوزستان با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دیدار کرد
شریعتی استاندار و رئیس شورای پدافند غیر عامل خوزستان با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دیدار کرد

شریعتی استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان به همراه حری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در محل این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سردار جلالی ضمن تشریح وظایف و ماموریت های راهبردی و عملیاتی سازمان پدافند غیر عامل اظهارنمود؛ استان خوزستان ،استانی است که در حوزه های مختلف ازجمله کشاورزی و انرژی جزو استان های مهم کشور به شمار می آید و لذا رویکرد سازمان این است که ظرفیت های فنی را در استان تقویت کند.

وی ادامه داد: سازمان آمادگی دارد از ظرفیت های بومی استان در زمینه های فنی و مهندسی حمایت کرده و آن ها را تقویت نماید.

سردار جلالی با اشاره به لزوم آموزش گفت:باید شرکت های استانی ، بومی و پتروشیمی در زمینه پدافند غیرعامل آموزش دیده تا بتوان به آن ها گرید پدافند غیرعامل اعطا نموده، بتوانند با موضوع ارتباط برقرار کرده و در پروژه ها لحاظ نمایند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوریکی از مسائل مهم استان خوزستان را حوزه مدیریت بحران دانسته و گفت: باید یک نظام، سازماندهی و سلسله مراتب در درون استان برای مواقع بحران ایجاد شود و مدیریت استانی اداره آن را برعهده گیرد که در کلیات آن به جمع بندی نیز رسیده ایم.

سردار جلالی گفت: لازم است طرح آمایشی سرزمین برای استان توسط استانداری ایجاد شود و یک نقشه پهنه بندی سرزمین در اختیار سازمان گذاشته شود.

وی به ایجاد بیمارستان مصدومین شیمیایی در خوزستان نیز اشاره کرده و گفت: در حوزه ی شیمیایی و درمان نیز با وزارت بهداشت و درمان توافقاتی انجام گرفته تا در استان هایی که از نظر شیمیایی دررتبه بالایی قرار دارند، مرجع درمانی برای مصدومان شیمیایی در آن وجود داشته باشد.در حال حاضر بیمارستان بقیه الله(عج) به عنوان قطب درمان مصدومان شیمیایی در کشور در نظر گرفته شده است که لازم است هر بیمارستانی که قرار است بعنوان مرجع درمان مصدومان انتخاب شود، با بیمارستان بقیه الله (عج)ارتباط برقرار کند و پرسنل آن اعم از پزشک و پرستار تحت آموزش های مرتبط با درمان حوادث شیمیایی قرار گیرند.

سردار جلالی موضوع دیگررا بحث محصولات تراریخته ذکر کرده و گفت: یکی از مشکلات قابل بحث در کشاورزی استان خوزستان در خصوص پدافند غیرعامل، کاشت محصولات تراریخته می باشد. باید در کاشت  تراریخته ملاحظاتی صورت گیرد تا ایجاد آلودگی های سرزمینی در استان نگردد .

شریعتی،استاندار خوزستان نیز با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در ایجاد مصونیت بخشی برای کشور در حوزه های مختلف گفت: خوزستان استانی است که حجم پروژه های ملی که در آن انجام می شود خصوصا در حوزه های نفت و پترو شیمی زیاد است لذا مسائل مربوط به پدافند غیرعامل و صدور مجوز سازمان برای این پروژه ها مهم و حیاتی است.

وی با بیان ویژگی ها و ظرفیت های استان وسهولت در کار، درخواست نمود صدور مجوز پدافند برای پروژه ها مجوز پدافند غیرعامل را به استان ارجاع و تفویض نمایند.

رئیس شورای پدافند غیرعامل استان به بیان ویژگی ها و ظرفیت های استان اشاره کرد و افزود؛ استانداری تفاهم نامه ای را با دانشگاه شهید چمران امضا و مرکز پدافند غیرعامل در این دانشگاه در حال راه اندازی می باشد.

شریعتی در ادامه گفت: پروژه ی با دانشگاه شهید چمران در راستای ارتقای دانش فنی دانشگاه در زمینه پدافند غیرعامل، شروع کرده ایم، همچنین بحث رصد و پایش در حوزه های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با همکاری دانشگاه شهید چمران در حال انجام شدن می باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به قابلیت های استان در حوزه های کشاورزی گفت: در بحث کشاورزی نظر این است که کالاهایی با ارزش افزوده بالا تولید شود ،باید بتوانم کالاهای استراتژیک را خودمان تولید نمایم.

در خاتمه مقرر شد با توجه به آتش سوزی اخیر در پترو شیمی ماهشهر و در راستای طرح ریزی، آموزش، کنترل و آمادگی ورفع موانع و مشکلات در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تمرین و مانور برخورد با حوادث انجام شود./پایداری

:
:
:
آخرین اخبار