تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با اعتباری قریب به 7 میلیارد ریال؛
واحد رادیولوژی دیجیتال شهرستان باوی راه‌اندازی شد
خوزنیوز: همزمان با اولین روز از هفته دولت (روز سه شنبه) واحد رادیولوژی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با حضور دکتر حیدر کاظمی فرماندار شهرستان باوی، مهندس صادق مرادی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان و جمعی از مسئولین محلی افتتاح شد.

به گزارش خوزنیوز؛ مرادی در ابتدای این مراسم با اشاره به وضعیت سلامت کشور پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: در سالهای گذشته اقدامات بسیار ارزنده ای در راستای تامین سلامت مردم در حوزه های بهداشت و درمان انجام شده بود ولی امکانات، اعتبارات و برنامه ها جاری نظام سلامت تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت پاسخگوی اهداف و انتظارات نظام و مردم نبود و اجرای یک تحول عظیم و تاثیرگذار در حوزه سلامت به یک ضرورت فنی و اجتماعی بدل شده بود که با طرح دقیق و به موقع این موضوع از سوی دولت یازدهم، تمامی ارکان نظام بر آن صحه گذاشته و مسئولیت خطیر اجرای طرح تحول نظام سلامت به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد و از اردیبهشت ماه 93 اجرایی گردید.

مرادی تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح تحول بهداشت در سطح کشور، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با راه اندازی و تجهیز بیش از 170 مرکز جامع خدمات و پایگاه سلامت جدید، گام بلندی را در جهت خدمت رسانی به مردم برداشت و بیش از 1200 فرصت شغلی را نیز برای دانش آموختگان جویای کار فراهم ساخت تا خدمات اولیه سلامت را بصورت فعال به مردم ارائه کنند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان در ادامه به راه اندازی واحد رادیولوژی در شهرستان باوی اشاره کرد و گفت: از بین شهرهای با جمعیت  زیر 20 هزار نفر و مناطق روستایی و عشایر تابعه دانشگاه، شهرستان باوی اولین شهرستانی است که به واحد رادیولوژی تمام دیجیتال تجهیز شده است.

مرادی تصریح کرد: همچنین با حمایت های ویژه دکتر ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجوز راه اندازی 3 واحد رادیولوژی در شهرهای دهدز، اندیکا و حمیدیه نیز اخذ شده است که اقدامات لازم جهت راه اندازی این مراکز در دست اقدام می باشد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان بیان داشت: تحول کلید واژه ای به ظاهر ساده اما در مفهوم؛ عمیق و وسیع بوده که بارقه های آن جزء از دریچه تدبیر و تلاش تابیدن نخواهد یافت.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم محمد صادق رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان باوی به ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان منطقه، تعداد خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی و همچنین راه اندازی واحد تسهیلات زایمانی و.... پرداخت.

وی در خصوص واحد رادیولوژی شهرستان باوی گفت: این واحد با مساحت 100 مترمربع و با اعتباری قریب به 7 میلیارد ریال راه اندازی شده است و کلیه خدمات مربوط به تصویر برداری ها از تمامی اعضای بدن در دو شیفت صبح و عصر به مردم شریف این منطقه انجام می پذیرد.
:
:
:
آخرین اخبار