تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح چهارخطه کردن جاده رامهرمز - بهبهان به بهره برداری رسید
، طرح چهارخطه کردن جاده رامهرمز - بهبهان به طول 7.4کیلومتر روز جمعه در آئینی با حضور شماری از مسئولان اجرایی و نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در آئین بهره برداری از این طرح گفت:این طرح راهسازی به عنوان جاده ای ترانزیتی و شریانی درون استانی که محور اصلی ارتباطی خوزستان به استان های فارس وکهگیلویه وبویر احمد می باشد با اعتباری بالغ بر 110میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسیده است.
منوچهر رحمانی افزود:کل مسیر رامهرمز - بهبهان 110کیلومتر می باشد که 10کیلومتر در دو مرحله به بهره برداری رسیده است و 20کیلومتر آن در ابتدای بهبهان - رامهرمز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: 50کیلومتر دیگر که چهارخطه نشده که یک بخش به مناقصه رفته و یک بخش دیگر منتظر موافقت و دستور وزیر راه و شهرسازی می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه درسال سخت مالی و تنگنای اعتباری برای طرح های عمرانی هستیم افزود:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از توان موجود و استفاده از توان تخصصی پیمانکاران بومی و محلی این طرح به سرانجام رسید که البته اتمام این طرح مرهون حساسیت استاندار به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی استان و تخصیص 760میلیارد ریال اعتبار برای 50کیلومتر جاده رامهرمز - بهبهان ، قرار شده وزیر راه و شهرسازی اجرای این طرح را به استان تقویض کند.
مراد مهری رئیس ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این آئین گفت: محور رامهرمز - بهبهان یکی از جاده های پرتردد استان است که نقش بسزایی در انتقال محصولات کشاورزی و صنعتی به استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد دارد.پیش از آن عرض مسیر 7.30متر بوده که با افتتاح این طرح ، به 23متر افزایش یافته که سبب تسهیل تردد و ایمنی ، کاهش وسوانح و تصادفات و روان سازی ترافیک می شود.
وی گفت: این طرح بخشی از طرح ملی چهارخطه کردن اهواز - شیراز به طول 500کیلومتر است.
اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تلاش جهادگونه مدیرکل راه و شهرسازی استان در اهتمام به این طرح زیربنایی ابراز امیدواری کرد با رایزنی هایی که با وزیر راه و شهرسازی داشته بتوان تکمیل طرح چهارخطه کردن رامهرمز - بهبهان را به استان خوزستان واگذار کرد که این خود سبب ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار