تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۲۹۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی خوزستان تاکید کرد:
لزوم تقویت واحدهای امنیتی خوزستان در اربعین
فرمانده انتظامی خوزستان بر لزوم تقویت واحدهای امنیتی استان در زمان اربعین تاکید کرد.
سردار محمدرضا اسحاقی در حاشیه جلسه ستاد اربعین خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکلات سال گذشته در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گرفت و تاکنون شش جلسه ستاد اربعین تحت عنوان کمیته انتظامی برگزار شده است.

وی، عمده مشکلات شناسایی شده را در مباحث زیرساختی اعلام کرد که باید رفع و رجوع شود.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه افزود: برنامه های نرم افزاری و جاری هم مورد بازنگری قرار گرفت و سال گذشته عمده چالشی که پیش رو داشتیم در پارکینگ دو پایانه بود که در جلسه روز شنبه آتی توسط اداره راه و شهرسازی بحث پارکینگ چذابه آغاز خواهد شد.

سردار اسحاقی اضافه کرد: موضوع دوم، بحث استمرار روکش آسفالت شهر سوسنگرد است که با وجود اینکه اعتبار به این بخش اختصاص داده نشده اما راه و شهرسازی در آن محور استقرار دارد و با توجه به تعهد سازمان راه و شهرسازی در آن محور، باید کار پیگیری می شد.

وی بیان کرد: راه و شهرسازی اکنون ۹ ماه است که مشغول به کار بوده و به علت اینکه ۳۰۰ میلیارد برای پروژه تعهد کرده اند بنا است که قطعه قطعه کار کنند و لازم است این پروژه که شارژ ریالی شود تا بتوانند به روند کار سرعت عمل بدهند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه محور چذابه به عبدالخان می تواند بار زیادی از جمعیت شمال استان را به خود مشغول کند، از در دست آسفالت بودن این مسیر مواصلاتی خبر داد و  گفت: این مسیر سال گذشته تعمیر و امسال روکش می شود.

سردار اسحاقی همچنین به لزوم تقویت واحدهای امنیتی در زمان اربعین اشاره کرد و ادامه داد: برای تقویت واحدهای امنیتی به دو گردان یگان ویژه و جمعا ۸۵۰ نفر کل نیروها نیاز است و علاوه بر این لازم است ابنیه ای ثابت در دو مرز برای اسکان و استقرار نیروها در نظر گرفته شود.

استقرار دستگاه ایکس ری

وی به موضوع استقرار دستگاه ایکس ری به عنوان یک نیاز اصلی مسیر تردد زوار اشاره کرد و گفت: بحث دیگر، مشکل دستگاه ایکس ری است که در بحث ایکس ری همیشه مشکلاتی به خصوص در زمان برگشت زوار وجود داشته است. طبق هماهنگی هایی که انجام شده پیش بینی می شود این دستگاه از گمرکات کشور امانی گرفته شود.

فرمانده انتظامی خوزستان همچنین بر لزوم تشکیل قرار گاه فرهنگی در مرزها و در موسم اربعین تاکید کرد و افزود: صدا و سیما برای ترویج فرهنگ موکب داری و جلوگیری از تسری جریانات ضاله در عزاداری ها باید فعالیت کند.

وی از ورود در امر ساماندهی مواکب نیز خبر داد و عنوان کرد: موضوع دیگر بحث جانمایی مواکب است که باید تمهیدات ایمنی و ترافیکی و مباحث انتظامی مدنظر قرار گیرد و امسال هیچ موکبی بعد از گیت ها مستقر نخواهد بود.

سردار اسحاقی در ادامه، از تکمیل و بهره برداری از پایانه مسافری شلمچه تا اربعین امسال خبر داد و عنوان کرد: بحث روشنایی مسیر نیز در شلمچه انجام شده و در مسیر چذابه در دستور کار قرار دارد.

بهبود وضعیت آبرسانی در چذابه

فرمانده انتظامی خوزستان همچنین از بهبود وضعیت آبرسانی در چذابه در اربعین امسال خبر داد و بیان کرد: خدماتی همچون آبرسانی که سال گذشته در چذابه مشکل داشته، امسال توسط وزارت کشور تامین اعتبار شده و ۲۰ کیلومتر اجرای خط لوله ها برای تامین آب و حذف آبرسانی با تانکر انجام شده است.

کارگاه های آموزشی برای رانندگان

وی از پیش بینی کارگاه های آموزشی برای رانندگان فعال خبر داد و گفت: کارگاه های آموزشی ویژه رانندگان فعال برای جابه جایی در داخل استان و خارج استان پیش بینی شده، همچنین قرار است شناسنامه دار کردن سواری ها در ایام اربعین نیز تشدید شود.

فرمانده انتظامی خوزستان اضافه کرد: برای امسال پیش بینی افزایش ظرفیت ریلی درون استانی از خرمشهر به اهواز هم دیده شده که سال گذشته دو خط ریل باس بود و قرار است امسال دو خط دیگر به این مسیر اضافه شود.

سردار اسحاقی در ادامه، اتخاذ سازو کار برای نهادینه کردن ماموریت اربعین با هدف کاهش فشار به نهادهای خدمات رسان را خواستار شد و افزود: ساختار ماموریت اربعین باید نهادینه و تشریح و تثبیت شود، این امر یک ساختار و ظرفیت را می طلبد و باید برای دایر کردن آن از دستگاه های بیرونی برای تامین امنیت خط مسیر راهیان نور و اربعین که بیش از هشت ماه از سال فعال است تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.

وی در پایان متذکر شد: بحث اعتبارات موضوع فوق العاده و امری مهم است و باید جدول ردیف جداگانه مضاعفی برای واحدهای امنیتی خوزستان منظور شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار