تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۲۹۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبگیری حوضچه هورالعظیم برای مقابله با گرد و غبار
معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای مقابله با پدیده گردوغبار و ریزگردها، آبگیری ۲ حوضچه‌ هورالعظیم به صورت کامل انجام شده و آبگیری حوضچه شماره سه در حال انجام است.

  بهنام سعیدی گفت: بحران به شرایطی اطلاق می شود که در اثر حوادث، عملکردهای طبیعی و انسانی به صورت غیرقابل کنترل درآمده، موجب سختی به یک مجموعه انسانی شده و برطرف کردن آن شرایط، نیازمند اقدامات فوری و فوق‌العاده است.


معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی از حوزه‌های مهم در این زمینه بروز پدیده گردوغبار است که تشکیل کارگروه کمیته پیشگیری و مقابله با آثار ریزگردها بر اساس بند 8 تصویب نامه دولت در سال 93 جلسات کارشناسی متعدد با دستگاه های متولی برگزار شد تا اقدامات انجام شده پیگیری شود.


سعیدی تصریح کرد: ارزیابی وضع موجود پدیده گرد و غبار توسط دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی و اولویت‌بندی اقدامات و تنظیم پیشنهادات اجرایی موثر برای طرح و تصویب در دولت با قید فوریت از دیگر اقدامات موثر در این زمینه بوده است.


وی از تهیه سند جامع مقابله با پدیده ریزگرد توسط دستگاه‌های ملی و استانی خبر داد و گفت: برنامه های بومی به تفکیک وظایف دستگاه‌ها انجام شده به طوری که نتایج آن در تدوین برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود.


خبرنگار فارس نوشت: معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: پیگیری آبگیری حوضچه های یک و 2 هورالعظیم که بصورت کامل انجام شده و آبگیری حوضچه شماره 3 در حال انجام است.


سعیدی ادامه داد: تثبیت شن های روان و بیابان زدایی در سال گذشته در استان خوزستان در 2500 هکتار از اراضی انجام شده و برای نگهداری از پوشش گیاهی در 3 هزار هکتار نهال کاری و در 3600 هکتار مالچ پاشی انجام شده است.


وی از همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت امور خارجه برای تصویب قطع نامه‌ای با موضوع گرد و غبار توسط مجمع محیط زیست ملل متحد خبر داد و گفت: متاسفانه همکاری منطقه ای لازم در خصوص پدیده کنترل منشأهای ریزگردها وجود ندارد.


معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار نیاز به تامین اعتبار لازم جهت تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز دستگاه‌های ملی و استانی برای مقابله با بحران‌های طبیعی داریم.


سعیدی افزود: همچنین رئیس سازمان در شوراها و کمیته های موثر در پیشگیری و کاهش اثرات حوادث طبیعی مانند شورای معماری و شهرسازی عضو نیستند که این امر از چالش‌های موجود محسوب می‌شود./تحلیل ایران
:
:
:
آخرین اخبار