تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سن قانونی اتوبوس‌های شهری چند سال است؟
رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از تذکر ‌به شهرداری اهواز به منظور جلوگیری از فعالیت اتوبوس‌های فرسوده شهری با عمر بالای 10 سال خبر داد.
علی بنی‌عگبه اظهار کرد:‌ قانون کاهش آلودگی هوا از سال 90 لازم‌الاجرا شده است و طبق ماده شش این قانون، پلیس راهور نیروی انتظامی باید از تردد خودروهای با بیش از سن قانونی، جلوگیری کند.

 وی افزود: تا پیش از این، سن قانونی خودروهای سواری شخصی 25 سال بود که به تازگی در هیات دولت به 20 سال کاهش یافته است. همچنین سن خودروهای سواری دولتی 15 سال، تاکسی ون‌ها و مینی‌بوس‌ها 15 سال، ‌اتوبوس‌های شهری 10 سال و اتوبوس‌های برون‌شهری 15 سال تعیین شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به طرح جامع کنترل آلودگی هوای شهر اهواز گفت: در راستای این طرح و همچنین قانون کاهش آلودگی هوا، در خصوص تردد اتوبوس‌های فرسوده شهری ‌به شهرداری اهواز تذکر داده شده که از اتوبوس‌هایی که با سوخت یورو 4 سازگار نیستند و عمر آن‌ها بیش از 10 سال بوده و از سن قانونی گذشته است، استفاده نکند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
تنها راهش این که شهردار رو چند دقیقه پشت سر یکی از اتوبوس های شهر اهواز نگه بداری تا ببینه چه خبره!!! واقعا" مایه ی شرمساری شهردار یک کلان شهر (!)نیست؟
:
:
:
آخرین اخبار