تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۷۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجتماع صنفی 70 کارگر شهرداری آبادان برای دریافت حقوق معوق
حدود 70 کارگر شاغل در بخش خدماتی شهرداری منطقه 2 آبادان روز شنبه با حضور روبروی ساختمان این شهرداری، پرداخت حقوق سه ماهه معوق خود را خواستار شدند.



 کارگران حاضر در این اجتماع صنفی، می گویند که از دهم مهرماه تا بیستم بهمن ماه سال گذشته، مبلغ بیمه، عیدی و مزایای آنها پرداخت نشده است.
حاضران در این اجتماع همچنین مدعی اند که طی سال جاری با پیمانکار قرارداد بسته اند ولی تنها طی خردادماه، تیر و مردادماه هشت میلیون ریال به آنان به صورت علی الحساب پرداخت شده است.
یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی به ایرنا گفت:پیمانکار، کارگران را تهدید کرده است که در صورت تجمع و اعتراض، از کار اخراج می شوند.
وی ادامه داد:پیمانکار می گوید که هر موقع از سوی سازمان های بالاتر حقوق دریافت کردم، حقوق کارگران نیز پرداخت می شود.
کارگران حاضر در این اجتماع صنفی همچنین مدعی اند که برخی از کارگران بیش از 10 سال است که خدمت رسانی می کنند ولی با دریافت حقوق حدود یک میلیونی هنوز برای تامین نیازهای اولیه زندگی مشکل دارند.
یکی دیگر از کارگران نیز به ایرنا گفت:در قراردادهای کارگران، با آنان به عنوان رفتگر قرارداد بسته شده است، ولی از آنان در شغل های دیگر نظیر جوشکاری استفاده می شود.
مرجان جوهری پور مسئول سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان در گفت و گو با ایرنا در خصوص اینکه قرارداد این کارگران با سازمان زیرمجموعه وی است، گفت:اگر صورت وضعیت حقوق کارگران از سوی شهردار منطقه 2 امضا شود، همین امروز پیگیر پرداخت حقوق آنان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند می شوم.
شهردار منطقه 2 آبادان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت:قرارداد این کارگران با سازمان پسماند شهرداری آبادان است و این منطقه شهرداری تنها وظیفه نظارت را بر عهده دارد.
سلمان برقول افزود:پیمانکار مربوط، قرارداد نداشت و پس از اینکه قرارداد با وی منعقد شد، وقفه زمانی حدود 30 تا 45 روزه در کار می افتد تا امور اداری انجام شود.
وی گفت:در حال بررسی صورت وضعیت ارسالی از سوی پیمانکار هستیم و به محض بررسی و امضاء، برای پرداخت به سازمان منطقه آزاد اروند ارسال می شود.
برقول تصریح کرد:پیش بینی می شود، حقوق معوق خردادماه، تیر و مردادماه کارگران طی سه روز اینده پرداخت شود.
به گزارش ایرنا این کارگران پیش از این نیز در مقاطع زمانی مختلف، پرداخت حقوق معوق خود را از سوی سازمان های مسئول خواستار شده بودند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار