تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی یک سینما با اکران 2 فیلم
عدم برنامه‌ریزی مناسبت توسط مسؤولان فرهنگی و ادارات متولی رکود فرهنگی را رقم می‌زند.

 سینما یکی از ملزومات و مکان‌هایی در هر شهرستان است که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت می‌تواند نقشی تأثیرگذار در توسعه فرهنگی مردم هر شهر در بر داشته باشد.

رامهرمز از دیرباز در قبل و بعد از انقلاب از این جایگاه کم و بیش بهره‌مند بوده است، اما با افزایش برنامه‌های تلویزیون، آمدن ویدئو به خانه‌ها و گسترش روزافزون گوشی‌های هوشمند، سینما به انزوا و تعطیلی کشیده شد.

*عدم برنامه‌ریزی مناسب رکود فرهنگی را رقم می‌زند

 یک کارشناس سینما و تئاتر می‌گوید: یکی از علت‌های به انزوا کشیده شدن این جایگاه عدم برنامه‌ریزی مناسب توسط مسؤولان و برنامه‌ریزان فرهنگی و سینمایی در سطح کشور است.

حسن باغبان‌باشی افزود: چه‌بسا که در کشورهای اروپایی، سینما، تئاتر و سایر رسانه‌ها هرکدام جایگاه خود را حفظ کرده‌اند و مردم از این اماکن فرهنگی و سرگرمی بهره می‌برند.

یکی از شهروندان رامهرمزی می‌گوید: در شهرستان رامهرمز ارشاد اسلامی این شهر در تابستان سال‌جاری با تبلیغات وسیع در گروه‌های مجازی و رسانه‌ها خبر از آغاز دوره‌ای جدید و شروع به‌کار یک سینمای دولتی را داد و باعث خوشحالی مردم شد.

 وی افزود: متأسفانه به علت عدم برنامه‌ریزی مناسب و عدم توانمندی برای پایداری این حرکت فرهنگی، این سینمای دولتی تنها با نمایش 2 فیلم برای همیشه به تعطیلی و فراموشی سپرده شد و مردم را در شوک برخی از بی‌برنامگی‌های مدیران فرهنگی و هنری این اداره فرو برد.

*سینما‌داری کار سختی است

سینما‌دار باسابقه این شهر می‌گوید: سینماداری کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی شده است و برای بخش خصوصی اصلاً به‌صرفه نیست و مخارج خود را تأمین نمی‌کند.

نوری افزود: به علت عدم مقرون‌به‌صرفه اقتصادی و عدم کشش فیلم‌ها در جذب تماشاگر و همچنین گسترش روزافزون رسانه‌های خانگی، سینما داری توسط بخش خصوصی جواب نمی‌دهد و همین مسائل باعث شد از سال‌ها پیش تغییر کاربری سینما را از وزارت ارشاد دریافت کنم.

  باید از مسؤولان هنری و فرهنگی اداره مرتبط پرسیده شود آیا مردم بازیچه تبلیغات هستند یا این‌که عدم دوراندیشی مناسب باعث تعطیلی این سینمای نوپای دولتی در این شهر شده است.

به‌هرحال هرکدام از این دلایل که باشد مردم انتظار دارند در صورتی‌که مدیری توان راه‌اندازی و استمرار یک حرکت فرهنگی، هنری را ندارد در تبلیغات روش دیگری را اتخاذ کند تا مردم سرخورده از حرکت‌های زودگذر و ناپایدار نشوند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار