تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش شدید واردات کالاهای لوکس از گمرکات خوزستان
ناظر گمرکات خوزستان از کاهش شدید واردات کالاهای لوکس و غیرضروری در گمرکات استان در سال جاری خبر داد.
محمدرضا جعفری  با اشاره به اینکه دو برابر شدن عوارض گمرکیِ کالاهای لوکس و غیرضروری در کاهش واردات این نوع کالاهای موثر بوده است افزود: در راستای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خروج ارزکشور ، روند کاهشی واردات کالاهای لوکس در گمرکات خوزستان در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
وی با تاکید بر ضرورت واردات مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی که در کشور تولید نمی شود و یا محدودیت تولید دارند افزود: بخشی از مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز شرکت های تولیدی کشور، بدون اخذ عوارض با حداکثر با اخذ 50درصد عوارض و بدون وثیقه ترخیص می شود.
ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند اظهار داشت: در جلوگیری از واردات کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود دقت های لازم در همه واحدهای گمرکی خوزستان صورت می گیرد.
جعفری افزود:در سال جاری صادرات کالا از گمرکات استان  از واردات پیشی گرفته است و این نوید دهنده حمایت از تولید داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی است.
ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه هم اکنون بیشتر واردات کالا به صورت عمده از کشورهای چین، امارات متحده عربی ، ترکیه و کره جنوبی انجام می شود افزود: بیش از 90 درصد اقلام وارداتی از گمرکات خوزستان شامل ذرت ، کنجاله سویا ، آهن آلات و جو است که عموما در داخل کشور با ناکافی بودن تولید این اقلام مواجه هستیم.
بندر امام ، خرمشهر ، آبادان و ماهشهر مهمترین واحدهای گمرکی خوزستان به شمار می روند./مانا
:
:
:
آخرین اخبار