تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۹۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طلبه اهلِ بصیرت، فریب نحله‌های فکری-سیاسی دشمن را نمی‌خورد
شما طلاب اگر می‌خواهید در فضای طلبگی گام بردارید، باید خود را مکلف به وظیفه بدانید، نه نتیجه! چراکه اگر همه انبیاء و معصومین(ع) در زمان و مکان خود مکلف به نتیجه بودند، هرگز نمی‌بایست از فضای بیشتر از توانایی عمل خود فراتر روند.


حجت الاسلام بزرگیان معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان
 
 حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در حاشیه نمایشگاه «منشور روحانیت»، با اشاره به کلام امام خمینی(ره)، مبنی بر اینکه «امروز هیچ دلیل شرعی و عقلی وجود ندارد که اختلاف‌سلیقه‌ها و برداشت‌ها و حتی ضعف مدیریت‌ها دلیل به هم خوردن الفت و وحدت طلاب و علمای متعهد گردد»، اظهارداشت: شما طلاب اگر می‌خواهید در فضای طلبگی گام بردارید، باید خود را مکلف به وظیفه بدانید، نه نتیجه! چراکه اگر همه انبیاء و معصومین(ع) در زمان و مکان خود مکلف به نتیجه بودند، هرگز نمی‌بایست از فضای بیشتر از توانایی عمل خود فراتر روند.

وی با بیان این‌که کار تشکیلاتی سبب ارتقاء اثربخشی فعالیت‌های تبلیغی طلاب می‌شود، گفت: تا می‌توانید خود را برای خدمت خالصانه به اسلام و انقلاب آماده‌سازید و برای این مهم «کار تشکیلاتی» باید رأس برنامه‌هایتان شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این‌که دشمن، به دنبال جدایی دین از همه عرصه‌های زندگی است، تصریح کرد: طلبه‌ای که پشتیبان ولایت‌فقیه نباشند، نمود بارز کلام حضرت امام(ره) یعنی «آن‌قدر که اسلام از این مقدسین روحانی‌نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین(ع) که در تاریخ روشن است» خواهد بود.

حجت‌الاسلام بزرگیان، با بیان این‌که طلبه‌ای که اهل سیاست و دیگر عرصه‌های اجتماعی نباشد، از فلسفه حوزه و روحانیت جدا شده است، گفت: طلبه ضمن اینکه باید در درس و بحثش قوی باشد، در مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نیز باید فعال و پویا بوده مراقب هجمه‌های دشمن در عرصه‌های مختلف باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های وهابیت در استان، اظهارداشت: اگر می‌بینید دشمن، با همه توان و تلاشش سعی در گسترده‌تر کردن، فرقه وهابیت در استان دارد، نه اینکه هدفش صرفاً تخریب افکار و عقاید مردم باشد! که این، یک هدف فرعی برای رسیدن به آن هدف اصلی، یعنی ایجاد فاصله با حکومت و رأس آن، یعنی مقام معظم رهبری است؛ ازاین‌رو طلبه اهل بصیرت، فریب نحله‌های فکری-سیاسی دشمن را نخورده و با شدت هم به مقابله با آن می‌پردازند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در پایان، با تأکید بر اینکه، پشتیبانی از ولایت‌فقیه، پشتیبانی از اسلام و جهان اسلام است، گفت: یکی از اهداف جریان نفوذ، ایجاد فاصله میان مردم و نظام و حاکمیت بوده و شما طلاب باید آن‌چنان بصیرت و بینش سیاسی خویش را قرار دهند تا بتوانند هم به شبهات دشمن در این زمینه پاسخ‌گو باشند و هم از جایگاه ولایت و رهبری دفاع کنند./حوزه

:
:
:
آخرین اخبار