تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۲۹۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول ستاد حركت هاي دانشجويي بسيج خوزستان
آغاز اردو هاي جهادي خوزستان از ۱۰ شهريور در قالب ۳۰ گروه دانشجويي
معين سليماني نژادگفت:۳۰گروه دانشجويي از دانشگاه هاي استان درقالب اردوي جهادي به مناطق شناسايي شده محروم شهرستان هاي استان اعزام مي شوند.
معين سليماني نژاد مسئول ستاد حركت هاي دانشجويي بسيج خوزستان با بيان اينكه اردوهاي جهادي در سه فصل سال برگزار مي شود اظهار كرد: اردوهاي جهادي مجموعه اي از فعاليت هاي خود جوش است كه توسط دانشجويان داوطلب در مناطق محروم كشور برگزار مي شود كه هر كدام بنابر ظرفيت ها و توانايي هاي موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه هاي عمراني مورد نياز منطقه، خدمات كشاورزي، پزشكي-درماني، آموزشي- تحصيلي و … را در كنار فعاليتهاي فرهنگي ارائه مي دهند.

مسئول ستاد حركت هاي دانشجويي بسيج خوزستان گفت:در استان خوزستان دونوع اردوي جهادي بلند مدت در ايام فراغت تابستان و بهمن ماه مصادف با دهه ي فجر تا نوروز به مدت ۱۰الي ۱۲ روز اجرامي شود همچنين اردوي سه روزه ديگري درطي سال تحصيلي دانشجويان در روستاهاي شهرستان ها جهت انجام فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي، اقتصادمقاومتي در دستوركار قرارگرفته است.

وي با اشاره به اينكه امسال نيز از دهم شهريورماه اردوهاي ده روزه درشهرهاي دزفول ،انديمشك، شادگان، باغملك ،ايذه وانديكا برگزارمي شود افزود: ۳۰گروه دانشجويي از دانشگاه هاي استان درقالب اردوي جهادي به مناطق شناسايي شده محروم شهرستان هاي استان اعزام مي شوند تابه دنبال مطالبه گري هاي موردنيازمناطق در راستاي نوع فرهنگ و محروميت منطقه باشند.

سليماني يكي از ثمرات اردوهاي جهادي را ارتقاء روحيه ي سختي پذيري جهاد گران باتوجه به فرمايشات مقام معظم رهبري دانست و ادامه داد :هجرت و دوري از زندگي شهرنشيني يكي از مهم ترين ابعاد اردوهاي جهادي است. جدايي از زندگي روزمره و حضور در محيطي با شرايط اوليه زندگي اين بستر را فراهم مي آورد تا شركت كنندگان بيش از پيش ضعفهاي فردي و تعلقات به زندگي روزمره را درك كنند.

مسئول ستاد حركت هاي دانشجويي بسيج خوزستان اضافه كرد: طبق روال هرساله علاوه بر۳۰ اردوي جهادي در استان،چهاراردوي خارج ازاستان نيزباهدف آشنايي دانشجويان با فرهنگ هاي يكديگر و آماده سازي درراستاي سختي پذيري جهادگران بواسطه دوري از خانه و كاشانه برگزار مي شود.

وي ادامه داد :گروههاي جهادگران با تعداد ۲۵ تا۵۰ نفر امسال به استان هاي كهگيلويه بويراحمد، دهدشت،چهار محال بختياري ومنطقه ي بازوفت جهت سازندگي عمراني،فرهنگي، علمي و بهداشتي از دهم تا پيان شهريورماه به منطقه اعزام مي شوند،در اين اردوها تلاشگران با وضعيت زندگي يك منطقه محروم كشور در ابعاد مختلف فرهنگي، اعتقادي، معيشتي و بهداشتي و … آشنا شده و از طريق عمل مخلصانه براي سازندگي در آن منطقه در آن ابعاد، مي كوشند كه خودرا ساخته و رضوان الهي را كسب كنند.

سليماني با بيان اينكه يكي از اهداف ديگربرگزاري اردوهاي جهادي، سازندگي و محروميت زدايي است گفت : اين سازندگي از خودسازي دروني افراد آغاز و به سازندگي در مناطق محروم خلاصه مي شود همچنين توسعه فرهنگ محروميت زدايي در بين جوانان و ايجاد روحيه سازندگي و اميد در مردم منطقه ازرسالت هاي تعيين شده بر دوش جهادگران است.


وي گفت: حركتهاي جهادي صرفا يك كار عمراني يا فرهنگي يا اردوي خودسازي نيست، بلكه مجموعه جامعي است كه آثار و بركات آن, در سه حوزه "مردم و اهالي مناطق محروم”،”شركت كنندگان در اين حركتها”و "مسئولان و مديران منطقه اي” قابل بررسي است.

سليماني در پايان با اشاره به نگاه ويژه ي مسئولين به اردوهاي جهادي تصريح كرد: امام خميني فرمودند تنها كساني با ما تا آخر خط مي مانند كه درد فقر و محروميت را چشيده باشندبرهمين اساس اردوي جهادي مي تواند مقدمه اي بر درك حقيقي مستضعفين و آماده شدن براي ظلم ستيزي باشد بنابراين مي طلبد مسئولين نگاه ويژه به اين اردوها داشته باشند .
:
:
:
آخرین اخبار