تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جهادگران با فيش هاي نجومي از جنس ايمان
ظهر تابستان است و خورشيد آنچنان بي رحمانه بر زمين مي تابد كه بوي تافته شدن آسفالت به مشام مي خورد و همين گرما باعث شده تا در تابستان داغ خوزستان مردم از هر فرصتي براي تنفس هوايي تازه تر به مناطق خوش آب و هوا بروند و آنان نيز كه امكان سفر ندارند بودن در زير كولر را ترجيح مي دهند.
ظهر تابستان است و خورشيد آنچنان بي رحمانه بر زمين مي تابد كه بوي آسفالت به مشام مي خورد و همين گرما باعث شده تا در تابستان داغ خوزستان مردم از هر فرصتي براي تنفس هوايي تازه تر به مناطق خوش آب و هوا بروند و آنان نيز كه امكان سفر ندارند بودن در زير كولر را ترجيح مي دهند.
در ميان تمام هياهو ها و دغدغه هاي روزمره زندگي، مردماني پيدا مي شوند كه دنيا را از ديدي ديگر نگريسته و تعطيلات تابستان خود را به صورت متفاوتي سپري مي كنند. اردوهاي جهادي فرصتي براي ساختن است، سازه اي نه تنها از جنس آجر و سيمان بلكه فرصتي است براي خودسازي و خودباوري.
جمعي از جهادگران اين عرصه در قالب گروه جهادي "ميثم تمار” از اقشار مختلف مانند جوانان، دانش آموزان، كارمندان و دانشجويان گرد هم آمدند تا پيام رسان مفهومي تازه از عشق و وطن دوستي باشند.
روستاي بردلا يك هفته ميزبان تمارهاي جهادگري است كه رفته اند تا بزدايند محروميت را از چهره روستائي، كه به گونه اي متفاوت خواهد ساخت ميهمانانش را.
پاي صحبت معلم و دانش آموزي مي نشينيم كه كلاس درس خود را اين بار در روستاي بردلا برپا كرده و معلم جهادگر با ۲۷ سال سابقه تدريس درخصوص اين تجربه مي گويد: بهترين لحظات زندگي ام را در كنار جهادگران مي گذرانم، تجربه اي كه هيچ زمان ديگري آن را لمس نكردم.
پيدا كردن انسان هايي اين چنيني در اردوهاي جهادي چندان سخت نيست، عاشقان جهادگري كه در گرما و شرجي هوا و با صورتي آفتاب سوخته مدام صورت خيس عرق خود را پاك مي كنند و حتي نمي توان در ذهن گنجاند كه اينان همان انسان هايي هستند كه تا ديروز از آفتاب و گرماي بي طاقتش گريزان بودند و اين راز نهفته جهاد نفسي است كه پيش از ساختن يك خانه، روح مي سازد.
  جهادگران "ميثم تمار” از شنبه تا پنج شنبه مهمان روستاي بردلا هستند تا دو واحد خانه براي نيازمندان بسازند، از خانواده شهداء ديدن و اقلام خوراكي را به تعدادي از خانواده هاي نيازمند تقسيم كنند./بسیج سازندگی
:
:
:
آخرین اخبار