تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه خبر داد
افتتاح طرح آبیاری قطره‌ای تحت فشار با اعتبار 900 میلیون تومان
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه از افتتاح طرح آبیاری تحت فشار قطره‌ای در سطح 117 هکتار از اراضی کشاورزی روستای فرسیه با اعتبار 900 میلیون تومان خبر داد.

محمدامین شاخی امروز با بیان اینکه با افتتاح آبیاری تحت فشار قطره‌ای 117 هکتار از اراضی کشاورزی روستای فرسیه از نعمت آب برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: محصول کشاورزی این اراضی شامل خربزه، هندوانه و ذرت است.

وی با اشاره به اعتبار 900 میلیون تومانی پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای تصریح کرد: 80 درصد تامین اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی و 20 درصد آن با جهاد کشاورزی حمیدیه است.

مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه توضیح داد: افتتاح این پروژه این امکان را فراهم می‌کند که در هر زمانی آب مورد نیاز گیاه به ریشه برسد و سبب یکنواختی توزیع آب شود.

شاخی خاطرنشان کرد: این شیوه آبیاری راندمان آب را تا سقف 90 درصد بالا می‌برد و تنها 10 درصد تلفات آب داریم و این در حالی است که در آبیاری سطحی از 100 لیتر آب 35 درصد تلفات آب وجود دارد.

وی بیان کرد: طرح آبیاری تحت فشار قطره‌ای بزرگترین طرح در بخش کشاورزی استان خوزستان است که برای نخستین‌بار در روستای فرسیه اتفاق افتاد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی حمیدیه در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این شیوه آبیاری سبب تثبیت شغل کشاورزی و برداشت محصول با بهره‌وری بالا خواهد شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار