تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۲۹۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدام شجاعانه ای بود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در شرایط اقتصادی که دولت تدبیر و امید با آن مواجه بود اقدام شجاعانه بود.




همایون یوسفی پیش از ظهر امروز شنبه در همایش دستاوردهای دولت یازدهم در طرح تحول نظام سلامت در اهوا اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث ثبات اقتصادی و آرامش اجتماعی شد که در نتیجه انگیزه ها در میان پرسنل درمانی وزارت بهداشت تقویت شد.

وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث آرامش اجتماعی و امنیت اقتصادی شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس بیان کرد: انجام کارهای بزرگ در حوزه سلامت با شرایط خاص کشورمان امری دشوار است. اجرای طرح تحول نظام سلامت در شرایط اقتصادی که دولت تدبیر و امید با آن مواجه بود اقدام شجاعانه بود.

وی گفت: یکی از مشکلات طرح تحول نظام سلامت عدم وجود زیرساخت های توسعه ای در کشور بوده است.

یوسفی به تعجیل در اجرای طرح اشاره کرد و آن را متناسب با زیرساخت های جامعه ندانست.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز این تعجیل در دولت وجود دارد که این تعجیل باعث افزایش نیازمندی ها شده است و این طرح اعتبارات و پول نقش اساسی دارد.

یوسفی تصریح کرد: با اجرای طرح مشکلات جدید به وجود آمده است که متاسفانه در برنامه ششم توسعه به این مشکلات کمتر پرداخته شده است.

وی گفت: در این طرح امتیازات ویژه ای برای مناطق کم برخوردار و محروم دیده نشده است.

وی ادامه داد: برای اجرای بهتر هر اقدامی باید آسیب شناسی کنیم و برای ارتقای سلامت در جامعه باید مشکلات رفع و آسیب شناسی شود. باید در این زمینه از مدل کشورهای توسعه یافته استفاده کرد.

یوسفی بیان کرد: البته در شرایط نامناسب اقتصادی کشور اجرای این طرح جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش سلامت جزو اولویت های نظام بودجه ای کشور قرار گرفته است و رئیس جمهور حامی اصلی اجرای این طرح است و اثرات آن در آینده بیشتر نمایان می شود.

همایون یوسفی

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار