تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان خبر داد
راه‌اندازی کارخانه دوم اروندان نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان گفت: در صورتی که 30 میلیارد تومان به این شرکت اعتبار اختصاص داده شود، زمینه ایجاد 500 شغل پایدار و راه‌اندازی کارخانه شماره دو اروندان فراهم‌ می‌شود.
خبرگزاری فارس: راه‌اندازی کارخانه دوم اروندان نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار

ارسلان غمگین درخصوص بازدید استاندار خوزستان از شرکت کشتی‌سازی اروندان، اظهار کرد: امیدواریم استاندار خوزستان راه رسیدن به اهداف این کارخانه را تسهیل کرده و موانع پیش رو برای رشد صنایع دریایی از میان برداشته شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود همانگونه که ما خواستار هم‌افزایی در استان هستیم، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی کارهای ساخت و تعمیر خود را به خارج از استان منتقل نکنند، چرا که این توان به صورت بالقوه در استان وجود دارد که کشتی‌سازی اروندان و شرکت‌های دیگر موجود در آبادان و خرمشهر برای انجام این قبیل کارها از توانایی بالایی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان تصریح کرد: یک سیستم پیشرفته به نام طرح تراول لیفت را در اختیار داریم که مقرر شد در روزهای آینده این طرح را برای استاندار خوزستان توضیح داده که نتیجه اجرای آن، پیشرفت‌هایی خواهد بود که در کارخانه شماره دو اروندان اعمال خواهد شد.

غمگین عنوان کرد: بر اساس این طرح سالانه 120 شناور را تعمیر خواهیم کرد و با یک هزینه بسیار پایین نسبت به طرح‌هایی که در دنیا وجود دارد، این کار را در داخل کشور به انجام می‌رسانیم.

وی افزود: بر همین اساس با مبلغی بالغ بر 25 میلیارد تومان، زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای 500 نفر ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان یادآور شد: برای اجرای این طرح پس از معرفی به بانک، با مشکلات مالی مواجه شدیم که امیدواریم با توضیحی که توسط استانداری خوزستان به صاحب سهام داده می‌شود، این معضل نیز برطرف شود.

غمگین تاکید کرد: تاکنون از صاحب سهام مبلغ 50 میلیارد ریال برای بازسازی صنایع خود درخواست کرده‌ایم و 250 میلیارد ریال نیز برای راه‌اندازی کارخانه شماره دو تا بتوانیم کارخانه شماره دو اروندان را نیز با ایجاد 500 موقعیت شغلی پایدار راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به قراردادهای بسته شده با این شرکت از زمان راه‌اندازی مجدد، اظهار کرد: در بخش قراردادهای این شرکت تاکنون 346 میلیون دلار برای ساخت 64 فروند شناور قرارداد بسته شده است که متقاضیان در مرحله معرفی به بانک و اخذ تسهیلات دچار مشکلاتی شده‌اند که امیدواریم استاندار خوزستان با مساعدت خود، راه را برای احیای کارخانه و زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای افراد بومی مهیا کند.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان به رکود 15 ساله این کارخانه اشاره کرد و یادآور شد: کارخانه کشتی‌سازی اروندان دچار رکود شده و 15 سال بود که هیچ قراردادی در این کارخانه به ثبت نرسیده بود، که با احیای دوباره این شرکت، متقاضیان زیادی مجددا به این شرکت اطمینان کرده و اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند که در مرحله معرفی به بانک، اتفاقاتی در حال رخ دادن است که ممکن است متقاضیان را دچار تردید برای ثبت سفارش‌های خود کند.

غمگین در پایان خاطرنشان کرد: در این صورت متقاضیان از عقد قرارداد با شرکت‌های داخلی از جمله اروندان ابراز پشیمانی خواهند کرد و به خرید‌های دسته چندم خارجی رجوع می‌کنند که صنایع دریایی در داخل کشور با ضربات مهلکی روبه‌رو خواهند شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار