تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول: دستاوردهای دوران دفاع مقدس مستند سازی شود
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول گفت: دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس باید برای نسل های آینده از منابع موثق جمع آوری و مستند نگاری شود.
 

 حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز شنبه در هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول افزود: با وجود حملات هوایی ، موشکی و توپخانه ای دشمن به دزفول ، این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی دارای آثار ارزشمندی از دوران دفاع مقدس است که باید جمع آوری و مستند سازی شوند.
وی همچنین بر دقت در جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس از منابع موثق تاکید کرد و
گفت: زمینه جمع آوری آثار و مدارک مربوط به دوران دفاع مقدس در دزفول مهیاست و باید با فراخوان نسبت به جمع آوری این آثار ماندگار اقدام کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول هشت سال دفاع مقدس را دورانی ارزشمند و سرمایه ای معنوی و فرهنگی برای نظام دانست و گفت: بسیاری از ارزش های جامعه به حماسه های دوران دفاع مقدس باز می گردد.
وی بزرگرداشت هفته دفاع مقدس را حرکتی ارزشمند در راستای نشر ارزش های آن دوران در جامعه برشمرد و افزود: باید تلاش کرد تا در این هفته ارزش های دوران دفاع مقدس برای نسل هایی که آن دوران را درک نکرده اند تبیین شود.
حجت الاسلام قاضی در ادامه با اشاره به واقعه غدیر و ضرورت بزرگداشت آن به عنوان هویت و شناسنامه جامعه اسلامی گفت: با تشکیل ستاد غدیر به ریاست فرماندار دزفول ویژه برنامه های متنوعی با رویکرد مردمی در مصلای امام علی(ع) ، مساجد ، اماکن زیارتی و سایر مناطق دزفول برگزار می شود.
روز عید سعید غدیر خم در تقویم ملی ، امسال 30 شهریورماه است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول همچنین در این نشست به برخی مشکلات مساجد این شهرستان اشاره کرد و از اداره اوقاف دزفول خواست برای حل مشکلات مساجد وارد عمل شود.
وی با تاکید بر پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی دزفول باید مصوبات این شورا را پیگیری کند.
امام جمعه دزفول در ادامه در خصوص تشکیل ستاد بزرگداشت اربعین و برپایی موکب در مرز چذابه برای خدمات رسانی به زائران با بسیج تمام دستگاه های اجرایی این شهرستان گفت:مکان یابی برای برپایی موکب دزفول در مرز چذابه در حال انجام است.
حجت الاسلام قاضی در خاتمه از تلاش نیروی انتظامی ، بسیج و شهرداری دزفول به خاطر ساماندهی قایق ها در رودخانه دز قدردانی کرد و گفت: طبق بررسی به عمل آمده این اقدام رضایت شهروندان و گردشگران را به دنبال داشته است.
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول نیز با ارائه گزارشی از جمع آوری آثار و اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس در این مرکز گفت:با تلاش صورت گرفته اسناد ارزشمندی از دوران دفاع مقدس در دزفول جمع آوری شده و در این مرکز نگهداری می شود.
بهزاد جولایی افزود: روز شمار خطبه های نماز جمعه دزفول در هشت سال جنگ از سوی یکی از پژوهشگران دوران دفاع مقدس در دست گرد آوری است.
وی همچنین با تاکید بر ساماندهی مزار شهدای گمنام دزفول گفت: ساماندهی مزار شهدای گمنام دزفول نیازمند تامین اعتبار است که در این راستا شهردار دزفول برای ساماندهی مزار شهدای گمنام اعلام آمادگی کرد.
امیر عیسی زاده معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول نیز در این نشست گفت: دزفول دارای ظرفیت های بسیاری است که از این ظرفیت باید در راستای بزرگداشت حماسه غدیر و هفته دفاع مقدس استفاده کرد.
محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز گفت: این شهرداری با هماهنگی شورای اسلامی شهر آماده است تا برنامه های فرهنگی متنوعی را به مناسبت عید سعید
غدیر خم با هماهنگی ستاد بزرگداشت غدیر برگزار کند
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار