تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۲۹۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
مرکز جامع سرطان در خوزستان احداث می‌شود/ ساخت بیمارستان تخصصی سیستم تنفسی در استان
استاندار خوزستان با اشاره به احداث مرکز جامع سرطان گفت: طرح سلامت با بودجه عظیمی انجام شد و اگر منجر به رضایتمندی مردم نشود به اهداف اصلی خود نرسیده است.
 
استاندار خوزستان/شریعتی
 غلامرضا شریعتی امروز در همایش معرفی دستاوردهای طرح تحول سلامت در اهواز با اشاره به خدمات دولت یازدهم در حوزه سلامت  اظهار داشت: امروزه برخورداری مردم از سطح سلامت بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: امنیت و سلامت نعمت‌های مغفول و ضرورتهای حکومت برای مردم است و وظیفه حکومت برای مردم ساخت کارخانه نیست اما برقراری امنیت و ایجاد سلامت است.

استاندار خوزستان با اشاره به بارمالی و بودجه زیاد این طرح ملی گفت: هزینه‌های زیاد در سطح سلامت تاثیر جدی در تورم ایجاد کرد و این طرح تصمیم شجاعانه رئیس جمهور بود.

وی گفت: موضوع مشکلات موجود در حوزه سلامت در همه کشورهای جهان وجود دارد به طور مثال افراد زیادی در آمریکا به علت عدم تمکن مالی امکان استفاده از بخشهای مختلف سلامت را ندارند.

نماینده دولت در استان خوزستان گفت: در بخش بهداشت و درمان در خوزستان شاهد تلاشهای زیادی بودیم به طوری که در حوزه سلامت برای استان تفاهمنامه‌ای امضا شده است.

وی با اشاره به نیاز به ایجاد پایگاه‌های سلامت گفت: آمادگی لازم برای تاسیس پایگاه‌های سلامتی که برای خوزستان در نظر گرفته شده است را داریم تا بدین وسیله در این زمینه به سطح پایداری برسیم.

شریعتی تصریح کرد: اگرچه ایراداتی بر طرح تحول سلامت و نحوه اجرای آن وجود دارد ولی تلاش می‌شود که ایرادات آن اصلاح شود تا اثر بخشی این طرح به دلیل هزینه هنگفتی که دولت انجام می‌دهد، بیشتر شود.

وی تاکید کرد: اگر هزینه‌ها منجر به رضایتمندی متناسب نشود یعنی نتیجه مطلوبی عاید ما نشده است بنابراین باید دقت و نظارت در اجرای طرح بیشتر شود تا هدف دولت در این زمینه تحقق یابد.

استاندار خوزستان گفت: وقتی مشکلی در حوزه سلامت به وجود می‌آید فقط به وزارت بهداشت مرتبط نیست به طور مثال این وزارت در بخش آب و فاضلاب مسئولیتی ندارد ولی دانشگاه علوم پزشکی نقش پایش مسائل را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی به مشکلات خوزستان در زمینه فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: خوزستان در بخش آب و فاضلاب تا حدودی از ناپایداری برخوردار است. اگر چه این مشکلات به سیستم علوم پزشکی برنمی‌گردد ولی بر آن فرض می‌شود تا پایش کند و موضوعات را گزارش کند تا حل این مسئله که حق مردم خوزستان است شکل بگیرد و البته حل این مشکل از وظایف دولت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه خوزستان به دلیل بهره‌مندی از منابع آبی مطلوب باید از سیستم آب و فاضلاب مناسبی برخوردار باشد، تاکید کرد: در حال پیگیری هستیم تا  با کمک بانک‌های مختلف و سازمان آب و برق خوزستان برای حل معضل آب تجهیزات لازم لوله کشی که اعتباری معادل هزار میلیارد تومان نیاز دارد خریداری شود تا مردم خوزستان از آب شرب سالم و مطلوبی برخوردار شوند.

استاندار خوزستان گفت: همچنین در تلاشیم که سیستمی علمی در زمینه حل مشکل فاضلاب در استان خوزستان تاسیس کنیم و اگر این موضوع اجرایی شوند اقدامات برای احیای رودخان کارون سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

شریعتی همچنین به توافق یا ایتالیایی‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم بیمارستان 2 هزار تخت خوابی خوزستان روند اجرایی پیدا کند.

وی با اعلام اینکه برای تاسیس مرکز سرطان در خوزستان اقدامات و مطالعاتی انجام شده است، گفت: مقدمات تاسیس مرکز جامع سرطان در خوزستان انجام شده و همچنین درصددیم بیمارستان تخصصی سیستم تنفسی و مبارزه با آلایندگی که نیاز جدی استان است نیز ساخته شود.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار