تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۲۹۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:
آمار اعلام شده صادرات از مرز شلمچه بسیار ناچیز دانست
جلسه بررسی چالش های صادرات و تولید در منطقه آزاد اروند، با حضور استاندار خوزستان، فرماندار خرمشهر، مدیران منطقه آزاد، بندر، هنگ مرزی و سایر مدیران دستگاه های دولتی و اجرایی برگزار شد.
  در نشستی که با حضور استاندار خوزستان، فرماندار خرمشهر، مدیران منطقه آزاد، بندر، هنگ مرزی و سایر مدیران دستگاه های دولتی و اجرایی برگزار شد، سید احمد حسینی فر ریاست اتاق بازرگانی خرمشهر ضمن تشکر از اهتمام و توجه دولت به بخش خصوصی، مبادلات تجاری را به عنوان مهمترین شاخص اقتصادی منطقه دانست.

وی با اشاره به قوانین مزاحم و مخل صادرات و چالش های موجود بیان کرد: می بایست جهت تسهیل صادرات و ایجاد اشتغال و توسعه منطقه در پی برداشتن موانع صادرات باشیم.
حسینی فر توسعه صادرات این منطقه را نیازمند مشوق های بیشتر دولت دانست و لایروبی رودخانه کارون و ترانزیت کالاهای ترانشیپی به بندر امام و بندر عباس را از عوامل موثر در روانسازی صادرات مرز شلمچه دانست.
وی خواستار توجه ویژه به خطوط ارتباطی با شهر؛ به ویژه خط ریلی خرمشهر-بصره شد.
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر آمار اعلام شده صادرات از مرز شلمچه را با توجه به پتانسیل های موجود ناچیز دانست.
وی افزود: انتظار افزایش قابل توجه این آمار و رفع مشکلات مخل صادرات است.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، اولویت منطقه آزاد اروند را تجارت و تولید دانست و افزود: حیات خرمشهر به تولید و صنعت بستگی دارد.
وی افزود: این منطقه با توجه به پتانسیل های موجود افق بسیار خوبی دارد.
شریعتی از اعزام نماینده اتاق های بازرگانی جهت بررسی مشکلات تجاری شلمچه به عراق و تایید دولت از تفاهم نامه های اتاق ها، اختصاص میز آنلاین جهت پیگیری مشکلات مرز شلمچه، لزوم آموزش به آبزی پروران جهت صادرات بیشتر و اشتغال زایی و توسعه راه های ارتباطی و نیز توسعه فناوری آی تی خبر داد./موج


:
:
:
آخرین اخبار