تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی اهواز خبر داد
تجهیز بیمارستان امام خمینی اهواز به جدیدترین دستگاه‌های آزمایشگاهی
سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی اهواز از تجهیز آزمایشگاه این بیمارستان به جدیدترین دستگاه‌های آزمایشگاهی خبر داد.
خبرگزاری فارس: تجهیز بیمارستان امام خمینی اهواز به جدیدترین دستگاه‌های آزمایشگاهی

کامبیز معصومی اظهار کرد: برای بهسازی تجهیزات آزمایشگاهی و ارتقای سطح ارائه خدمات به بیماران، اقدامات لازم برای خرید دستگاه‌های مورد نیاز انجام شده است.

وی ادامه داد: دستگاه اتو آنالایزر سکترا از جمله این دستگاه‌ها است که در آزمایشگاه نصب شد. دستگاه اتو آنالایزر مدل سکترا آزمایشات بیوشیمی مانند قند، اوره، کلسترول، تری گلیسیرید و ... را با سرعت بالا و دقت بیشتر انجام می‌دهد که این آزمایش‌ها از پرکاربردترین موارد آزمایشی در آزمایشگاه‌ها به شمار می‌روند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی اهواز گفت: همچنین با نصب و راه‌اندازی دستگاه اتوهماتولوژی آنالایزر (mindray) در آزمایشگاه، تست‌های CBC به طور اتوماتیک و با سرعت و دقت بالا انجام می‌گیرد.

معصومی خاطرنشان کرد: آزمایش CBC (شمارش کامل سلول‌های خونی) یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال اصلی‌ترین آزمایش‌هایی است که می‌تواند زمینه تشخیص بسیاری از بیماری‌ها از جمله کم‌خونی، عفونت، سرطان خون و… را تشخیص داده و مهم‌تر از آن بیانگر شرایط کلی و حیاتی بدن باشد.

وی ادامه داد: آزمایش CBC به طور گسترده در تمامی شیفت‌های آزمایشگاه درخواست می‌شود و این شرایط، اهمیت نصب و راه‌اندازی دستگاه اتوهماتولوژی آنالایزر را در آزمایشگاه بیش از پیش آشکارتر می‌سازد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی اهواز اظهار کرد: از جمله اقدامات دیگر برای تجهیز آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی اهواز، نصب چهار دستگاه سانتریوفیوژ در آزمایشگاه بوده است.

معصومی متذکر شد: سانتریوفیوژ یکی از دستگاه‌های مورد نیاز و ضروری تمامی آزمایشگاه‌ها است که برای جداسازی سرم و یا پلاسما از خون در آزمایش‌های بیوشیمی، سرولوژی و بانک خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: همچنین از دستگاه‌های سانتریوفیوژ برای تجزیه ادرار برای ته‌نشین کردن مواد موجود در آن و انجام آزمایش بر روی آن استفاده می‌شود. این دستگاه با چرخش‌هایی در مدت زمان لازم باعث جدا شدن مواد مخلوط در مایع می‌شود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی اهواز در پایان به نصب و راه‌اندازی دستگاه الایزر فول اتوماتیک (human) در آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی اهواز اشاره کرد و گفت: این دستگاه به منظور انجام آزمایش‌های هورمون شناسی و مارکرهای ویروسی مانند T4 و T3 و همچنین آزمایش‌های HIV و HBS و غیره به روش الایزر به کار می‌رود


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار